آفتاب
استاندار اردبیل :

آماده همکاری با سرمایه گذاران آذری در صنعت توریسم هستیم

آماده همکاری با سرمایه گذاران آذری در صنعت توریسم هستیم

اردبیل - ایرنا - استاندار اردبیل با اشاره به اینکه زمینه و ظرفیت های فراوانی برای سرمایه گذاری در حوزه توریسم و گردشگری در این استان وجود دارد گفت: از هرگونه سرمایه گذاری اتباع آذری علاقه مند در این زمینه استقبال می کنیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مجید خدابخش شامگاه پنجشنبه در دیدار با هیات جمهوری آذربایجان به سرپرستی وزیر فرهنگ این کشور افزود: استان اردبیل و جمهوری آذربایجان دارای وابستگی ها و علایق دیرینه مذهبی و زبانی هستند و ازسوی دیگر وجود ظرفیت های گسترده در زمینه سیاحت در کنار همسایگی و مجاورت دو سرزمین شرایط بسیار مساعد را برای همکاری دوجانبه در این حوزه به وجود آورده است.
وی اظهار کرد: در زمان حاضر با تسهیلات انجام شده ازسوی دولت جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با دریافت ویزای اتباع آذری برای ورود به ایران تعداد زیادی از آذری ها وارد استان اردبیل می شوند به گونه ای که روزانه یک هزار و 200 نفر ازطریق پایانه مرزی بیله سوار وارد این استان می شوند.
وی ادامه داد: علاوه بر این در چهار ماه گذشته معادل 10 میلیون دلار برای ایجاد امکانات و تجهیزات بیشتر پایانه مرزی بیله سوار به منظور رفاه حال مسافران آذری ازسوی استان اردبیل هزینه شده تا عزیزان آذری راحت تر بتوانند به این استان سفر نمایند.
وی ابراز امیدواری کرد که با تمهید و اقدام های انجام شده اخیر ازسوی دولت آذربایجان کار دریافت روادید (ویزا) برای مردم ایران نیز آسانتر شود تا اتباع آذری و ایرانی و به خصوص ساکنان اردبیل بتوانند به آسانی به خاک یکدیگر تردد نموده و ضمن دیدار از آثار تاریخی و نقاط طبیعی دیدنی بیش از پیش از داشته های غنی و ارزشمند فرهنگی ؛ مذهبی و هنری همدیگر بهره مند شوند.
خدابخش گفت: در زمان حاضر حجم زیادی از مسافران آذری با هدف استفاده از خدمات درمانی و پزشکی به استان اردبیل سفر می کنند و البته مسافران جمهوری آذربایجان با هر هدفی که به این استان بیایند برای ما عزیز هستند و آماده ایم تا رفاه آنان را بیش از پیش تامین نموده تا آنها با خاطره ای خوش این سرزمین را ترک نمایند.
وی از اردبیل به عنوان استانی یاد کرد که استعداد و ظرفیت های فراوانی در زمینه گردشگری و ورزش دارد و در سال های اخیر چند مسابقه مهم ورزشی در عرصه جهانی در این شهر برگزار شده و برای برگزاری مسابقه های بین المللی والیبال ؛ قایقرانی و کشتی فرنگی نیز در آینده نزدیک برنامه ریزی های لازم انجام شده است و امیدورایم به خاطر وجود علایق و وابستگی های عمیق ؛ مردم آذربایجان و اردبیل از این ظرفیت ها بیش از پیش استفاده نمایند.
وی افزود: مناسبات فرهنگی و هنری در طول سال و به بهانه های مختلف بین مردم استان اردبیل و جمهوری آذربایجان برقرار است و هم اکنون گروهی از هنرمندان آذری در پارس آباد به اجرای نمایش می پردازند.
خدابخش ؛ سفر رییسان جمهوری دو کشور ایران و آذربایجان به تعداد هشت بار در چهار سال اخیر و دیدار رسمی با همدیگر را نشان از وجود علایق دو طرف برای گسترش هرچه بیشتر مناسبات توصیف کرد.
وی با اشاره به در پیش بودن روز اردبیل در چهارم مرداد ماه از وزیر فرهنگ جمهوری آذربایجان و هیات همراه دعوت نمود تا در این روز نیز به اردبیل سفر نمایند.
نماینده اردبیل ؛ نیر ؛ نمین و سرعین در مجلس نیز در این دیدار علایق دوجانبه و ازسوی دیگر ظرفیت های فراوان گردشگری در اردبیل را زمینه مساعدی برای گسترش همکاری های دوجانبه بین اردبیل و جمهوری آذربایجان دانست.
صدیف بدری افزود: پزشکان اردبیل در منطقه خاورمیانه مطرح می باشند و سفرهای درمانی نیز در کنار سایر اهداف می توانند به گسترش بیش از پیش مناسبت دو سرزمین کمک نمایند.
وی یادآوری کرد: ما در مجلس با همکاری سایر نمایندگان اردبیل در خانه ملت برای گسترش بیش از پیش روابط و مناسبات دوجانبه بین استان اردبیل و جمهوری آذربایجان تلاش خواهیم کرد.
وزیر فرهنگ و گردشگری جمهوری آذربایجان برای شرکت در آیین هفته فرهنگی جمهوری آذربایجان در تهران به ایران سفر کرده است.
وی برای یک دیدار یک روزه از استان روز پنجشنبه وارد شهر اردبیل شد.
6019/6016
خبرنگار : مسعود وسیله** انتشار دهنده : سیفعلی موسی زاده
کد N1728085

وبگردی