آفتاب

بنیاد 15 خرداد 30 خوابگاه دانشجویی دختران را در 2 سال می سازد

بنیاد 15 خرداد 30 خوابگاه دانشجویی دختران را در 2 سال می سازد

بجنورد- ایرنا- مدیر اداری بنیاد 15 خرداد گفت: این بنیاد در نظر دارد طی امسال و سال 97، 30 خوابگاه دانشجویی دختران را در قالب طرح خورشید در کشور احداث کند.

حسین مهاجری روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با فراخوانی که این بنیاد به دانشگاه های کشور داد، 30 تقاضا برای ساخت خوابگاه دانشجویی برای دختران به دست رسید.
وی با بیان اینکه برای اجرای هر خوابگاه 70 تا 80 میلیارد ریال هزینه می شود اظهار کرد: ظرفیت هر خوابگاه 200 تا 250 نفر خواهد بود.
وی تاکید کرد: خوابگاه های این بنیاد مطابق با استانداردهای جهانی ساخته می شود و تلاش این است که خدمات خوب به دانشجویان داده شود.
مهاجری تصریح کرد: سالن ورزشی، کتابخانه و فروشگاه از جمله مکان ها و فضاهایی است که در خوابگاه های بنیاد 15 خرداد دیده شده است.
مدیر اداری بنیاد 15 خرداد گفت: خوابگاه‌های این بنیاد صرفا برای دختران ساخته می‌شود البته نیاز است تا برای تامین فضای اسکان دانشجویان پسر نیز برنامه ریزی شود.
وی تاکید کرد: رویکرد بنیاد 15 خرداد، اجرای پروژه های عمرانی در مناطق محروم و روستایی است تا محرومیت از این مناطق زدوده شود.
به گفته وی تا کنون سه هزار مدرسه روستایی، یک هزار خانه بهداشت و سه بیمارستان توسط این بنیاد ساخته شده است و علاوه بر آن سد 15خرداد دلیجان و ساخت منازل مسکونی برای محرومان از دیگر اقدامات و برنامه های این بنیاد است.
*** سایت خبرگزاری جمهوری اسلامی خراسان شمالی به نشانی http://www.irna.ir/nkhorasan و کانال تلگرامی این خبرگزاری به نشانی https://t.me/irnabojnurd در دسترس افراد برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای استان است.
نشانی صفحه اختصاصی ایرنای خراسان شمالی در اینستاگرام هم https://www.instagram.com/irnabojnurd است.
7185/ 6042 خبرنگار: کبری علی آبادی** انتشاردهنده: سیدحسین قدسی
کد N1727982

وبگردی