آفتاب
کنگره بزرگداشت آیت الله دهکردی:

معرفی مفاخر، نقش فرهنگی چهارمحال و بختیاری را آشکارتر می کند

معرفی مفاخر، نقش فرهنگی چهارمحال و بختیاری را آشکارتر می کند

شهرکرد- ایرنا- استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: شناسایی و معرفی شخصیت های برجسته استان در حوزه های مختلف، نقش فرهنگی استان را در کشور بیش از پیش آشکار می کند.

به گزارش ایرنا، قاسم سلیمانی دشتکی روز پنجشنبه در کنگره بزرگداشت آیت الله ابوالقاسم دهکردی افزود: بزرگان دینی، علمی و افراد برجسته ای در حوزه های مختلف در تاریخ این مرز و بوم وجود داشته اند که ضروری است تا همه این افراد برجسته شناسایی و معرفی شوند.
وی با اشاره به نقش روحانیت در طول تاریخ تصریح کرد: برتری این کنگره نسبت به برنامه های دیگر این است که به نقش روحانیت و مرجعیت پرداخته شده است.
سلیمانی دشتکی افزود: روحانیت پیشگام مهمترین نهضت های معاصر از جمله مشروطه و انقلاب اسلامی بوده و در زمان حاضر نیز نقش بسیار مهمی ایفا می کنند.
استاندار چهارمحال و بختیاری از تشکیل دفتر پژوهش و تحقیقات چهره های برجسته های برجسته این استان خبر داد و گفت: در این مرکز همه علما، فقها، هنرمندان، نویسندگان و مجاهدان استان در طول تاریخ شناسایی و ثبت می شوند.
به گزارش ایرنا، سید ابوالقاسم نجفی دهکردی (1272-1353ق) از فقهای شیعه در قرن چهاردهم قمری بود که آثاری چون منبرالوسیله و لمعات در شرح دعای سمات از او بر جای مانده است.
همایش یکروزه نکوداشت مقام آیت الله دهکردی با حضور گسترده مسئولان و محققان و پژوهشگران در فرهنگسرای شهرکرد برگزار شد .همچنین در این برنامه فقهایی از استان های اصفهان و نجف اشرف حضور داشتند.
خبرنگار: خاطره حسین زاده**انتشار: جهانبخش صفری
7363/6021
کد N1727966

وبگردی