آفتاب

تجارت الکترونیک در پست ایران، درحال گسترش است

تجارت الکترونیک در پست ایران، درحال گسترش است

معاون وزیر ارتباطات چین با بیان اینکه تجارت الکترونیک در پست ایران درحال گسترش است، افزود: پیشرفت های خوبی را در زمینه فناوری در صنعت پست داشته ایم و مشتاقیم از هیئت ایرانی دعوت کنیم تا از نزدیک، با این فناوری ها آشنا شوند.

 به گزارش ایلنا از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری  اطلاعات،  "ماجون شنگ" معاون وزیر ارتباطات کشور چین در مراسم انعقاد تفاهم نامه با پست ایران  و در سومین روز از دوازدهمین کنگره اتحادیه پستی آسیا و اقیانوسیه گفت:‌ ایران همواره در اذهان مردم چین کشوری مهم و ارزشمند تلقی می شود

وی با اشاره به اینکه روز گذشته از مرکز تجزیه و مبادلات پست بازدید کردم، افزود:‌ تجارت الکترونیک در پست ایران درحال گسترش است.

 شنگ در بازدید از بزرگترین مرکز توریع پستی تهران، برقراری ارتباط میان پست و تجارب الکترونیک در این مرکز را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: این مرکز از رشدی 20 درصدی برخوردار است.

 این مقام مسوول با به اینکه در پست چین،  سرویس پست سریع یا پیشتاز و خدمات پرداخت پستی، 85%درآمد را به خود اختصاص داده است؛ افزود:در چین روزانه یک میلیون امانت جابجا  می شود.

ما جون شنگ با تاکید بر اینکه در تجارت الکترونیک فرامرزی روزانه ما شاهد هفت تا هشت میلیون بسته هستیم ؛ ادامه داد:‌ ترافیک خرید بر خط در چین یک ششم سهم بازار را به خود اختصاص داده است.

معاون وزیر ارتباطات چین با بیان اینکه دولت چین توجه ویژه ای به بخش پست خصوصا  EMS دارد؛ افزود: در نظر داریم سرویس لجستیک و تجارت الکترونیک فرامرزی  را توسعه بیشتری دهیم.

وی اظهار کرد:‌ امیدواریم با تفاهمات صورت گرفته،‌  امانات بیشتری از چین را در پست ایران مشاهده کنیم.

 شنگ به سودی که جاده ابریشم می تواند برای کشورهای این مسیر ایجاد کند اشاره کرد و گفت: با توجه به قرار گرفتن چین و ایران در مسیر جاده ابریشم، می توان ارتباط بیشتری بین پست دو کشور متصور شد.

نماینده کشور چین اضافه کرد:‌ مایلیم در این گنگره اعلام کنیم که پست چین رکورد اتحادیه جهانی پستی را برعهده دارد.

وی تصریح کرد:  در کنگره سال گذشته در ترکیه؛ چین ریاست کارگروه رفرم را برعهده داشت که تا کنون نیز ادامه دارد. امیدوارم از نتایج رفرم تقویت همکاری کشورهای عضو را داشته باشیم.

معاون وزیر ارتباطات چین با اشاره به اینکه کشورهای عضو اتحادیه، اعتماد خوبی به نمایندگان کشور ما دارند؛ افزود:  این موضوع موجب قراردادن نتایج خوب در بخش پست از سوی  کشور چین شد.

وی با تاکید بر اینکه راهکارهای ما تا ماه آوریل مشخص  می شود، افزود:  مایلیم نظرات و دیدگاههای  شما را در این خصوص بدانیم.

معاون وزیر ارتباطات چین تصریح کرد:‌ پیشرفت های خوبی را در زمینه فناوری در صنعت پست داشته ایم و مشتاقیم از هیئت ایرانی دعوت کنیم تا از نزدیک، با این فناوری ها آشنا شوند.

 

 

کد N1727963

وبگردی