آفتاب

ایران چهارمین کشور دارای معادن متنوع سنگ در جهان است

ایران چهارمین کشور دارای معادن متنوع سنگ در جهان است

به گفته دبیر سمینار «متریال: رفتار و فرم»؛ هم‌اندیشی و فراهم نمودن امکان گفت­‌وگو بین فعالان صنعت سنگ و جامعه­‌ی معماری کشور می­‌تواند به استفاده­‌ی مطلوب از متریال سنگ در صنعت ساختمان بینجامد.

به گزارش ایلنا، رئیس هیئت­ مدیره­‌ی شرکت فرهنگی روشان روز و دبیر سمینار «متریال: رفتار و فرم» با بیان این مطلب که "ایران چهارمین کشور دارای معادن متنوع سنگ در جهان است و سنگ از پرکاربردترین متریال‌های ساختمانی در ایران به شمار می‌رود"، افزود: توسعه­‌ی روش­‌های بهره­‌برداری، فرآوری و پرداخت سنگ و هم‌چنین تعهد همگانی نسبت به حفظ محیط­ زیست، لزوم مطالعه و بازنگری در این متریال سبز را دوچندان می­‌کند. از این رو هم‌اندیشی و فراهم نمودن امکان گفت­‌وگو بین فعالان صنعت سنگ و جامعه­‌ی معماری کشور می­‌تواند به استفاده­‌ی مطلوب از متریال سنگ در صنعت ساختمان بینجامد.

دبیر سمینار ابراز امیدواری کرد: با آشنایی معماران با روش­‌ها و تکنولوژی­‌های جدید صنعت سنگ، شاهد خلق آثار معماری فاخری در ایران و جهان باشیم. چرا که جنبه­‌های زیباشناسانه و امکان حجم­‌دهی و فرم­‌دهی به سنگ، امکان تحقّق ایده­‌ها و آفرینش‌گری را به معماران هنرمند می­‌دهد.

وی افزود: در همین راستا انجمن سنگ ایران، شرکت روشان روز و کانون معماران معاصر در نظر دارند سمینار «متریال: رفتار و فرم» را با هدف آشنایی بیشتر جامعه­‌ی معماری و سازندگان مسکن و ساختمان با متریال­‌های پرکاربرد و تکنولوژی­‌های ساخت مرتبط با آن­ها را با حضور اساتید دانشگاه، فعّالان صنعت ساختمان، هنرمندان صنایع دستی و دانشجویان رشته­‌های مربوطه و به عنوان رخداد جنبی نهمین نمایشگاه بین­‌المللی سنگ­‌های تزئینی، معدن، ماشین­‌آلات و تجهیزات مربوطه برگزار نمایند.

رئیس هیأت مدیره شرکت فرهنگی روشان روز با دعوت از کلیه علاقه‌مندان برای شرکت در سمینار «متریال: رفتار و فرم» گفت: این سمینار، روز سه­‌شنبه 20 تیرماه 96 از ساعت 13 الی 16 در محل سالن همایش­‌های شماره یک شرکت نمایشگاه­‌های بین­‌المللی تهران برگزار می­‌شود.

شرکت در این سمینار برای عموم آزاد است.

کد N1727865

وبگردی