آفتاب
عضو مجلس خبرگان رهبری:

حمله موشکی سپاه به داعش برای دفاع از حقوق بشر ملت های مظلوم بود

حمله موشکی سپاه به داعش برای دفاع از حقوق بشر ملت های مظلوم بود

قم- ایرنا - عضو مجلس خبرگان رهبری حقوق بشر اسلامی را تلفیقی از علم و ایمان و ستیز با جرم و جنایت در سطح جهان توصیف کرد، و گفت: موشک های بالستیک سپاه که به قلب داعشی ها اصابت کرده و آنها را ازبین می برد برای دفاع از حقوق بشر ملت های مظلوم منطقه و تحقق صلح و عدالت و امنیت است.

به گزارش ایرنا، آیت الله عباس کعبی روز چهارشنبه در همایش تخصصی بررسی ابعاد حقوق بشر آمریکایی در سالن اجتماعات اتاق اصناف قم، اظهار داشت: بر خلاف موشک های سپاه پاسداران، موشک های ساخته شده توسط آمریکایی ها که اگر شرایط اقتضاء بکند با به کار گیری سلاح اتمی تجربه فاجعه بمباران هسته ای هیروشیما و شهرهای ژاپن را بار دیگر تکرار خواهند کرد، برای چپاول و بی ثبات کردن کشورهای منطقه و ظلم و جنایت است.
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیست و هشتم خرداد ماه 96 مقر فرماندهی و مراکز تجمع و پشتیبانی و ساخت خودروهای انتحاری تروریست های تکفیری در منطقه «دیرالزور» در شرق سوریه را با هدف تنبیه تروریست های جنایتکار، مورد حمله موشکی قرار داد.
وی دین ستیزی، ترویج فساد و بی اخلاقی، قتل و جنایت و تهاجم به تمدن ها، فرهنگ ها، دین و ملت های مستقل به نام حقوق بشر را از مصادیق بارز حقوق بشر آمریکایی دانست، و افزود: آمریکایی ها کسی را به جزء خود به رسمیت نمی شناسند، و حقوق بشر آمریکایی یعنی تامین منافع کارتل ها و تراست های آمریکایی و لو آنکه به نابودی همه بشریت منجر شود.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه آمریکایی ها برغم اعتقاد داشتن به استانداردهای 2 گانه حقوق بشر به آن ملتزم نیستند، اضافه کرد: این ها به چه مجوزی می گویند دموکراسی؟ اما از رژیم های قبیله ای منحط جاهلی مانند آل سعود با تمام توان حمایت می کنند، آیا حمایت از این رژیم یا رژیم کودک کش صهیونیستی یا بی توجهی به ملت مظلوم یمن نقض حقوق بشر نیست؟ آنها در تمامی جنایت های صورت گرفته در یمن و شیوع قحطی و گرسنگی و انواع و اقسام بیماری ها در این کشور شریک هستند.
کعبی همچنین با بی پایه و اساس خواندن ادعاهای حقوق بشری آمریکا گفت: در حالی که شیعیان بحرینی و حامیان ایجاد پادشاهی مشروطه در این کشور با وجودی که اکثریت جمعیت را تشکیل می دهند، در پارلمان کرسی های کمتری را نسبت به مدافعان و طرفداران رژیم آل خلیفه دارند، پس چرا دولتمردان آمریکا که همواره از حقوق بشر صحبت می کنند، آل خلیفه را مورد حمایت خود قرار می دهند.؟
وی همچنین با اشاره به بی توجهی آمریکا به فرهنگ ها و تمدن های دیگر بویژه دموکراسی خیره کننده نظام اسلامی که برگرفته از قانون اساسی مترقی این نظام و فقه اهل بیت (ع) است، افزود: آنها می گویند معیارهای حقوق بشر جهانی است در حالی که معیارهای آن بر پایه فرهنگ غربی و نه تمدن های دیگر نوشته شده است.
استاد حوزه علمیه قم همچنین با اذعان به اینکه نظام اسلامی برای حقوق بشر سه مبنای اصلی از جمله بحث های فلسفی حقوق بشر یا مبنای حقیقت فطرت و گفت و گو تا رسیدن به مرز حقیقت، و قواعد و حقوق مشترکی که بر پایه عهد و قرار داد ایجاد می شود را مد نظر قرار می دهد، گفت: ما حقوق بشر مبتنی بر بی دینی را به رسمیت نمی شناسیم، چه برسد به آن ملتزم باشیم.
کعبی در ادامه با اشاره به تصویب اعلامیه حقوق بشر اسلامی در شهر قاهره مصر در سال 1992 میلادی یادآور شد: پیش نویس آن در قم توسط فضلای حوزه حوزه مانند آیت الله جوادی آملی و علامه محمد تقی جعفری (ره) نوشته و در تهران تحت عنوان اعلامیه تهران تصویب شده بود، از این رو آن را هم برای ایران و هم برای سایر کشورهای اسلامی الزام آور می دانیم و پای آن نیز ایستاده ایم.
وی ادامه داد: در سال های گذشته و در دوران ریاست آیت الله شاهرودی بر قوه قضائیه تلاش کردیم یک اتحادیه قوای قضائیه کشورهای اسلامی ایجاد شود، که یکی از بحث های آن فعال کردن اعلامیه اسلامی حقوق بشر است.
نماینده اهواز درمجلس خبرگان رهبری افزود: اگر رهبری به قوه قضائیه دستور می دهد که به مساله احیای حقوق عامه و پشتیبانی حقوق فردی و عمومی و آزادی های مشروع بپردازد مبنای این دستور العمل مطابق قانون اساسی و اعلامیه اسلامی حقوق بشر و همچنین عهد نامه امیرالمومنین (ع) با مالک اشتر به عنوان اسناد بالا دستی همه عهد نامه های حقوق بشری اسلامی است، که جزو افتخارهای شیعه حتی در سازمان ملل متحد نیز به رسمیت شناخته شده و مطرح است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش درجه یک سران آمریکا در تاسیس و حمایت از گروه های تروریستی به منظور تامین منافع آمریکایی افزود: داعش را آنها ایجاد کردند اما قصد نابود کردن آن را ندارند بلکه می خواهند در راستای منافع خود این گروه تکفیری را کنترل کنند.
وی با بیان اینکه گروه تروریستی داعش متشکل از سه لایه است، افزود: رهبران داعش به عنوان نخستین لایه آن ساخته و پرداخته آمریکا هستند، چنانچه ابوبکر بغدادی سر کرده داعش به عنوان یکی از نیروهای حزب بعث صدام در زندان آمریکا در عراق تحت نظر آنها زندانی بود.
کعبی همچنین مدیران گروه تروریستی داعش اعم از افسران حزب بعث عراق و افسران سعودی و عده ای از اردنی ها و امثال این ها را دومین لایه تشکیل دهنده داعش ذکر کرد، و افزود: سومین لایه داعش نیز همان های که عملیات انتحاری انجام می دهند یعنی مسلمان فریب خورده ای که سر بازگیری می شوند و فکر می کنند اسلام واقعی همین اسلام داعشی است، محسوب می شوند.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم همچنین با بیان اینکه اسلام ستیزی، شیعه ستیزی و ایران ستیزی در دستور کار استراتژیست های آمریکا است و داعش را به عنوان اسلام بدلی، خشن و غیر انسانی مطرح می کنند تا اسلام ناب را در جهان بد ناب کنند، گفت: عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد چرا که بر خلاف همه این توطئه ها، امروز گرایش به فرهنگ اهل بیت که بر پایه عقلانیت، معنویت و عدالت است جهانی شده است.
وی با تاکید بر اینکه نباید فکر کنیم استانداردهای حقوق بشر واقعا جهانی است و عده ای خودباخته و منفعل و دلبسته غرب بگویند چه اشکالی دارد ما نیز وارد گفت و گو حقوق بشری با غرب شویم، تصریح کرد: گفت و گوی حقوق بشری با غرب در چارچوب فلسفی حقوق بشر برای شناخت حقیقت صحیح است ولی اگر مبنا اسناد حقوق بشر آمریکایی باشد این خودباختگی و انفعال و یک نوع در میدان دشمن بازی کردن است، به همین علت برنامه های برجام یک تمهیدی است برای برجام 2 و 3 که آن برجام ها نیز برجام حقوق بشری است.
عضو خبرگان رهبری همچنین در تبیین حقوق بشر اسلامی آن را نقطه مقابل و کاملا متضاد با حقوق بشر آمریکایی برشمرد، و افزود: حقوق بشر اسلامی بر پایه توحید، عشق به خانواده، پاکی زندگی واقعی، نوع دوستی و تسکین آلام بشری، عدل و انصاف، اخلاق و کرامت انسانی، امانت و وفای به عهد بر پایه توجه به خرد و فطرت حقیقت و همه ابعاد وجودی انسان استوار است.
این همایش توسط سازمان بسیج حقوقدانان قم ترتیب یافته بود.
7403/ 6133 خبرنگار محسن آقاگلی ** انتشار دهنده: جعفرمسلمی
کد N1727559

وبگردی