آفتاب

امیدواری نسبت به امضای موافقتنامه تجارت ترجیحی بین اتحادیه اوراسیا و ایران

امیدواری نسبت به امضای موافقتنامه تجارت ترجیحی بین اتحادیه اوراسیا و ایران

معاون نخست‌وزیر ارمنستان در دیدار هیأت ایرانی نسبت به فراهم شدن زمینه امضای موافقتنامه تجارت ترجیحی بین اتحادیه اروسیا و ایران ابراز امیدواری کرد.

به گزارش ایلنا، مجتبی خسرو‌تاج، قائم‌مقام وزیر صنعت معدن و تجارت و علی‌اکبر مهر‌فرد، قائم‌مقام وزیر جهاد کشاورزی کشورمان به همراه معاونان وزارتخانه‌های صنعت، تجارت و کشاورزی کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا که با هدف برگزاری ششمین دوره مذاکرات بررسی تعرفه‌های ترجیحی بین دو طرف به ارمنستان سفر کرده‌اند با واچه گابریلیان، معاون‌نخست وزیر ارمنستان دیدار کردند.

در این دیدار خسروتاج رئیس هیأت ایرانی و نیکیشینا، رئیس هیأت اتحادیه اقتصادی اوراسیا گزارشی از روند مذاکرات در خصوص کاهش تعرفه‌ها در راستای فراهم کردن زمینه امضای موافقتنامه تعرفه ترجیحی ارائه کردند.

گابریلیان، معاون نخست‌وزیر در این دیدار ضمن اشاره به سهساله بودن مدت اعتبار توافقنامه تعرفه ترجیحی و تاثیر مثبت آن بر معرفی پتانسیل‌های دو طرف گفت: این همکاری می‌تواند زمینه‌ساز ارتقای همکاری‌های بیشتر بین طرفین را فراهم آورد.

او همچنین با اشاره به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های اتحادیه اوراسیا و جمهوری اسلامی ایران در زمینه همکاری‌های اقتصادی، بر تلاش دو طرف جهت ارتقای روابط تجاری بین این اتحادیه با جمهوری اسلامی ایران تاکید و ابراز امیدواری کرد که با انجام این دور از مذاکرات زمینه امضای موافقتنامه تجارت ترجیحی بین اتحادیه اوراسیا با جمهوری اسلامی ایران فراهم شود. 

انتظار می‌رود با نهایی شدن توافقنامه تجارت ترجیحی بین ایران و اتحادیه اوراسیا و فراهم شدن زمینه تسهیل مبادله کالا بین طرفین شاهد افزایش قابل توجهی در حجم روابط تجاری در آینده نزدیک باشد.

کد N1727519

وبگردی