آفتاب

گروه تروریستی «ابوسیاف» سر ۲ گروگان ویتنامی را بریدند

گروه تروریستی «ابوسیاف» سر ۲ گروگان ویتنامی را بریدند

گروه تروریستی ابوسیاف در فیلیپین که از ماه نوامبر ۶ دریانورد ویتنامی را به گروگان گرفته بودند، سر ۲ تن از آنان را از بدن جدا کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری آلمان، عناصر گروه تروریستی ابوسیاف در فیلیپین سر ۲ تن از گروگان‌های ویتنامی‌شان را از بدن جدا کرده‌اند.

سخنگوی ارتش فیلیپین ضمن اعلام این خبر، گفته که جنازه این دو نفر در روستایی در استان «باسیلان» پیدا شده است.

گروه تروریستی ابوسیاف ماه نوامبر گذشته شش دریانورد ویتنامی را از یک کشتی باری به نام «MV Royal16» ربودند. یکی از این گروگان‌ها در ماه مهنجات داده شد.

گروه ابوسیاف که از متحدان داعش است در جزیره «جولو» ۲۲ گروگان در اختیار دارد که ۱۴ تن آنها غیر فیلیپینی هستند.

این گروه تندرو در ماه مه به شهر «ماراوی» در جزیره «میندانائو» حمله کرده و این شهر را اشغال کردند. ارتش فیلیپین طی درگیری‌های خونین موفق شد قسمت‌هایی از این شهر را بازپس بگیرد اما همچنان بخش‌هایی از این شهر در اختیار گروه ابوسیاف است. «رودریگو دوترته» رئیس‌جمهور فیلیپین، روز ۲۳ مه در سرتاسر جزیره میندانائو حالت فوق‌العاده جنگی اعلام کرد.

 گروه ابوسیاف در دهه ۱۹۹۰ میلادی با پشتیبانی مالی شبکه تروریستی القاعده در مناطق مسلمان‌نشین جنوب فیلیپین تاسیس شد و از آن زمان تاکنون بارها به خاطر ربودن شهروندان خارجی خبرساز بوده است. اکثریت شهروندان فیلیپین کاتولیک هستند و این گروه می‌کوشد به خودمختاری و ایجاد منطقه‌ای مسلمان‌ در جنوب این کشور دست یابد. ابوسیاف در فوریه ۲۰۱۷ نیز یک شهروند آلمانی را گردن زد.

کد N1727313

وبگردی