آفتاب
شطرنج غرب آسیا - تهران؛

بخت های قهرمانی مردان و زنان هنوز به صدر نرسیده اند!

بخت های قهرمانی مردان و زنان هنوز به صدر نرسیده اند!

مسابقات شطرنج قهرمانی غرب آسیا و انتخابی جهان در حالی با برگزاری رقابت های دور ششم پیگیری شد که بخت های نخست قهرمانی هنوز موفق به صدرنشینی نشده اند.

به گزارش خبرنگار مهر، این روزها شطرنج ایران میزبان رقابت های قهرمانی غرب آسیا در تهران است که در هر دو بخش مردان و زنان در حال پیگیری است. این رقابت ها حکم انتخابی جهان دارد طوریکه نفرات اول هر یک از بخش های مردان و زنان صاحب سهمیه جهانی می شوند. 

پرهام مقصودلو و سارا خادم الشریعه به عنوان بخت های نخست قهرمانی در هر یک از بخش های مردان و زنان مسابقات غرب آسیا از شرکت کنندگان در این رقابت ها هستند در حالیکه تا به امروز که ۶ دور این رقابت ها برگزار شده هنوز موفق به صدرنشینی نشده اند.

بر این اساس و در پایان دور ششم مسابقات شطرنج غرب آسیا و دربخش مردان امیررضا پوررمضانعلی با مجموع ۵ امتیاز در صدر جدول رده بندی قرار گرفت. در این بخش امید نوروزی و  آرین غلامی هر یک با ۴.۵ امتیاز در رده های دوم و سوم قرار دارند. محمد امین طباطبایی هم با همین امتیاز جایگاه چهارم را به خود اختصاص داده است. بخت نخست قهرمانی این بخش یعنی پرهام مقصودلو با ۴ امتیاز در رده ششم قرار دارد.

در بخش بانوان مسابقات شطرنج قهرمانی غرب آسیا مبینا علی نسب همچنان صدرنشین است. بعد از این شطرنجباز که با ۵.۵ امتیاز صدرنشینی خود را تثبیت کرده است، سارا خادم الشریعه با ۴.۵ امتیاز در رده دوم قرار دارد و آناهیتا زاهدی فرد هم با ۴ امتیاز سوم است. میترا حجازی پور و نازنین مبرهنی دیگر شطرنجبازان ۴ امتیازی هستند که رده های چهارم و پنجم را در اختیار دارند. 

مسابقات شطرنج قهرمانی غرب آسیا امروز چهارشنبه با برگزاری رقابت های دور هفتم در تهران پیگیری می شود. این رقابت ها در ۹ دور و به روش سویسی برگزار شده و تا شانزدهم تیرماه ادامه خواهد داشت. 

کد N1727106

وبگردی