آفتاب

دسته بندی کالاها با استانداردهای مختلف

دسته بندی کالاها با استانداردهای مختلف

سازمان بهره وری به همراه دیگر دستگاههای نظارتی می تواند تمام سازمان ها ، نهادها و وزارتخانه های دولتی را هر ساله در خصوص کیفیت خدمات رسانی و بهره وری مورد ارزیابی قرار دهد و نتیجه آن را به صورت عمومی منتشر کند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا معاون وزیر کار و رفاه و تامین اجتماعی با اشاره به نقش کیفیت در تمام سطوح جامعه گفت: امروز در تربیت عمومی کشور نیز ما دچار اختلال هستیم و در سطح آموزش عالی نیز دیگر بر مبنای کیفیت حرکت نمی کنیم. زمانی تب لیسانس کشور را فرا گرفته بود وامروز تب دکترا این عوامل نشان می دهد که ما در تمامی سطوح در حوزه کیفیت ضعف داریم .

کلانتری ادامه داد: سازمان بهره وری به همراه دیگر دستگاههای نظارتی می تواند تمام سازمان ها ، نهادها و وزارتخانه های دولتی را هر ساله در خصوص کیفیت خدمات رسانی و بهره وری مورد ارزیابی قرار دهد و نتیجه آن را به صورت عمومی منتشر کند.

وی در خصوص کیفیت کالاهای تولیدی گفت: ما همانطور که در صنعت گردشگری هتل ها را درجه بندی می کنیم بایستی این روش را در مورد کالاها نیز اجرا کنیم امروز کالاهایی تولید می شوند بایستی حداقل استاندارد را داشته باشند اما اگر ما استاندارد را درجه بندی کنیم و هر کالا را با توجه به کیفیت استاندارد متغییری به آن بدهیم سبب می شود که کیفیت کالا بالاتر رود و در نتیجه مصرف کننده قدرت انتخاب بیشتری داشته باشد.

وی ادامه داد: این امر سبب می شود که در بازارهای صادراتی نیز ما رشد کنیم در سالهای قبل ما در خصوص صادرات پسته بسیار فعال بودیم و بر روی کیفیت کار کردیم اما متاسفانه در برهه ای به این مساله بی توجهی شد در نتیجه امروز بازاری که کاملا در اختیار ما بود به دست رقبا افتاده اکنون نیز در مورد زعفران نیز همین پروسه در حال طی شدن است. ما اگر می خواهیم اقتصاد از شرایط رکود خارج شود باید به کیفیت اهمیت دهیم.

 

کد N1726820

وبگردی