آفتاب
در دولت تدبیر و امید

10 هزار شغل در سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایجاد شد

10 هزار شغل در سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایجاد شد

کرمان- ایرنا- رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو) گفت: این سازمان طی چهار سال فعالیت دولت تدبیر و امید 10 هزار اشتغال پایدار ایجاد کرده است.

مهدی کرباسیان روز سه شنبه در حاشیه برگزاری همایش معدن، فرصت ها و چالش ها در محل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این سازمان با اتمام طرح های پیش رو نیز بیش از پنج هزار شغل جدید ایجاد خواهد کرد.
وی ادامه داد: در ابتدای فعالیت دولت یازدهم بیش از 210 هزار میلیارد ریال از اموال ایمیدرو واگذار و به اسم خصوصی سازی رد دیون شده بود و در کنار آن شرکت ملی فولاد با سابقه بیش از 60 سال منحل و صندوق بیمه معدن که یک صندوق حمایتی به شمار می رفت در فهرست واگذاری قرار گرفته بود.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: همچنین شرکت تهیه و تولید معدنی در فهرست واگذاری قرار گرفت و 45 درصد آن به بانکها واگذار شده بود.
کرباسیان خاطرنشان کرد: 240 هزار میلیارد ریال طرح نیمه تمام در سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران داشتیم و امروز با افتخار اعلام می کنیم تعداد زیادی از این طرح ها افتتاح و به بهره برداری رسیده است.
وی تصریح کرد: فولاد شادگان در حال بهره برداری است و فولاد میانه، هفته آینده افتتاح می شود و عملیات اجرایی آلومینیوم تیتانیوم کهنوج و روی مهدی آباد آغاز شده و توانستیم در کنار بخش خصوصی و حمایت دولت، سازمان ناکارآمد ایمیدرو را به یک سازمان توسعه گرا تبدیل کنیم.
کرباسیان از روند طرح منطقه ویژه پارسیان خبر داد و افزود: مسائل زیرساختی این منطقه با 10 هزار هکتار مساحت در غربی ترین نقطه هرمزگان انجام شده و تا کنون پنج شرکت معتبر برای توسعه پتروشیمی در این منطقه زمین دریافت کرده اند.
وی ادامه داد: در حال حاضر مقدمات انبار کردن و واردات پودر آلومینیوم نیز در این منطقه توسط یک شرکت چینی انجام شده است.
رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو) اضافه کرد: در منطقه ویژه پارسیان 19 اسکله وجود دارد که از این تعداد، چهار اسکله انتخاب شده و عملیات اجرایی طرح تا مردادماه سال جاری آغاز خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: پیش بینی می کنیم این منطقه به یکی از قطب های بزرگ صنعتی کشور در کنار خلیج فارس در زمینه صنایع فولادی، آلومینیومی و پتروشیمی تبدیل شود.
کرباسیان با بیان اینکه برای راه اندازی بخش بندر در این منطقه بیش از یک میلیارد دلار سرمایه گذاری انجام می شود ادامه داد: این اقدامات حداقل 10 هزار اشتغال در این منطقه ایجاد خواهد کرد.
وی ادامه داد: در خصوص این طرح با وزیر نفت جلساتی برگزار کردیم و خوشبختانه حمایت ویژه وی را در توسعه پتروشیمی منطقه ویژه پارسیان خواهیم داشت.
تاکنون در منطقه ویژه پارسیان 2 واحد پتروشیمی با مجموع سرمایه گذاری 4.2 میلیارد دلار آغاز به کار کرده است که با تکمیل طرح های آن برای 75 هزار نفر به طور مستقیم و برای حدود 270 هزار نفر به طور غیر مستقیم، شغل ایجاد می شود.
*خبرنگار: کمیل بهشتیان **انتشاردهنده: مجید ملازاده
7429/1772
کد N1726796

وبگردی