آفتاب
ثبت نام کاروان سخت شد؛

بار اضافه ای که ترکمن ها روی دوش کمیته ملی المپیک انداختند!

بار اضافه ای که ترکمن ها روی دوش کمیته ملی المپیک انداختند!

برگزارکنندگان بازی های داخل سالن آسیا ضمن لغو نشست ثبت نام ماقبل آخر این بازی ها، از کشورهای شرکت کننده خواسته اند با استفاده از "اسکایپ" برای ثبت نام اقدام کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، بازی های داخل سالن و هنرهای رزمی آسیا ۲۶ شهریورماه با برگزاری مراسم افتتاحیه در عشق آباد ترکمنستان آغاز می شود و تا پنجم مهرماه ادامه خواهد داشت. ثبت نام اعضای کاروان ورزش کشورهای مختلف آسیا و اقیانوسیه برای حضور در این بازی ها طی سه مرحله اولیه، ماقبل آخر و نهایی انجام می شود.

کمیته ملی المپیک خیلی وقت پیش از این ثبت نام اولیه حضور در این دوره بازی ها را انجام داد. این مرحله از ثبت نام در جریان نشست هماهنگی سرپرست کاروان کشورهای شرکت کننده انجام شد و اصغر رحیمی نیز به عنوان نماینده کمیته ملی المپیک و سرپرست کاروان اعزامی در آن حضور داشت. قرار بود ثبت نام ماقبل آخر بازی های داخل سالن آسیا طی روزهای ۱۲ تا ۱۶ تیرماه در محل برگزاری بازی ها در عشق آباد انجام شود اما برگزاری این نشست از سوی برگزارکنندگان بازی ها لغو شده است.

مسئولان کمیته برگزاری بازی های داخل سالن و هنرهای رزمی آسیا ضمن لغو این نشست از پیش تعیین شده، به تمام کشورهای شرکت کننده و از جمله ایران اعلام کرده اند که باید از طریق «تله کنفرانس» و با استفاده از سیستم «اسکایپ» نسبت به ثبت نام ورزشکاران و دیگر اعضای کاروان اعزامی خود در مرحله ماقبل آخر اقدام کنند! در همین راستا زمانی برای دو هفته آینده تعیین شده تا نماینده کمیته ملی المپیک ایران با استفاده از همین روش، ثبت نام اعضای کاروان کشورمان را در قالب دومین مرحله ثبت نام (ثبت نام ماقبل آخر) انجام دهد. 

به گزارش مهر، بعد از نحوه سفر به ترکمنستان و راه های هوایی پیش بینی شده که انتقاد و نگرانی خیلی از کشورها را به خاطر طولانی بودن مسیر سفر به همراه داشت و حتی کمیته ملی المپیک ایران را مجبور به انتخاب راه زمینی- هوایی برای اعزام کاروان به عشق آباد کرده است، این موضوع یعنی «انجام ثبت نام با استفاده از اسکایپ به جای ثبت نام حضوری» دومین چالش بازی های داخل سالن و هنرهای رزمی آسیاست که به نظر می رسد خیلی جدی تر از چالش اول باشد.

به هر حال همانطور که بارها از سوی مسئولان کمیته ملی المپیک اعلام شده، کاروان ایران برای شرکت در بازی های داخل سالن و هنرهای رزمی آسیا بزرگ خواهد بود. پیش بینی شده این کاروان 300 نفره باشد که فقط 80 نفره آنها در قالب تیم های مختلف کشتی راهی عشق آباد خواهند شد. البته طبق روال همیشه، ثبت اعضای کاروان در مرحله ما قبل آخر برای دو تا سه برابر ترکیب نهایی انجام می شود. طبیعی است ثبت نام این تعداد افراد با روش تله کنفرانس آنهم با توجه به سیستم ضعیف اینترنت ایران و البته ترکمنستان که به خاطر مسائل امنیتی این کشور شرایط خیلی خوبی ندارد و از طرفی تعدد تعداد رشته ها و ماده های آنها، کار راحتی نخواهد بود و چه بسا با اشتباهاتی هم همراه شود.

جالب اینکه به گفته اصغر رحیمی، سرپرست کاروان ایران در بازی های داخل سالن آسیا، هزینه رفت و آمد برای سفر به عشق آباد و انجام ثبت نام کاروان ایران بر عهده کمیته ملی المپیک است نه برگزارکنندگان این بازی ها؛ با این حال مشخص نیست چرا آنها به لغو نشست و انجام ثبت نام به شیوه پیشنهادی خود اصرار دارند. 

کمیته ملی المپیک ایران نسبت به این مسئله معترض است و اعتراض خود را به برگزارکنندگان بازی های داخل سالن و هنرهای رزمی آسیا و حتی شورای المپیک آسیا (OCA) که متولی برگزاری این بازی ها به حساب می آید، به صورت رسمی اعلام کرده اما هیچ پاسخی در راستای رسیدگی به موضوع و حل آن دریافت نکرده است.

کد N1726367

وبگردی