آفتاب

ارتقای چشمگیر شاخص‌های ارزیابی عملکرد دستگاه های زیرمجموعه وزارت اقتصاد

ارتقای چشمگیر شاخص‌های ارزیابی عملکرد دستگاه های زیرمجموعه وزارت اقتصاد

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت امور اقتصادی و دارایی طی سخنانی در سمینار آموزشی شیوه های اجرایی ارتقای کیفیت ارزیابی و بهبود عملکرد وزارت اقتصاد از ارتقای چشمگیر کلیه دستگاه های زیرمجموعه وزارتخانه به لحاظ شاخص های ارزیابی عملکرد خبر داد.

به گزارش ایلنا؛ محمد شرفشاهی در سخنان خود در این سمینار آموزشی یک روزه که به همت "دفتر ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات" وزارتخانه برگزار شد، با اشاره به برنامه های منظم وزارت متبوع در خصوص ارتقای شاخص های ارزیابی عملکرد، سامانه های طراحی شده در وزارت اقتصاد در طول دولت یازدهم که نتایج بسیار قابل توجهی در زمینه پیاده سازی دولت الکترونیک بر جای گذاشت را از جمله دست آوردهایی دانست که باید تداوم و تکمیل آنها در دولت های آینده نیز جدی گرفته شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت امور اقتصادی و دارایی، پیاده سازی نظام جامع مالیاتی و گمرکی، سامانه های core banking خزانه داری الکترونیک و ... را از جمله این دست آوردها عنوان کرد که محدود به وزارت اقتصاد نبوده و عمدتا دارای ظرفیت های ملی هستند و به همین دلیل، باید با دقت و تلاش بیشتر، پیگیری شوند.

شرفشاهی صیانت از حقوق مردم و ارتقای سلامت اداری را از جمله موضوعات جدی و مهم مورد توجه دولت و وزارت اقتصاد عنوان کرد که از ابتدای شروع به کار دکتر طیب نیا در وزارتخانه و در قالب اولویت های سند راهبردی ابلاغی از سوی وی، همواره مورد تاکید قرار گرفته و نتایج بسیار قابل توجهی نیز در بر داشته است.

وی با بیان اینکه ابلاغ منشور حقوق شهروندی از سوی رییس جمهور، نشانه اهمیت و ارزش بسیار بالای امر تکریم ارباب رجوع در دستگاه های دولتی است و تکلیف دستگاه های اجرایی را در این خصوص بسیار سنگین تر می کند، اظهار داشت: هر عملی در راستای استیفا و احقاق حقوق شهروندی در دستگاه های دولتی، باعث استحکام نظام اداری و در نهایت مجموعه نظام جمهوری اسلامی خواهد شد.

شرفشاهی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ارزیابی کلیه معاونت ها، بیمه و بانک ها و سازمان های  زیر مجموعه وزارت امور اقتصادی و بیان اینکه جملگی در همه حوزه های مورد نظر، پیشرفت و ارتقای چشمگیری داشته اند، اظهار داشت: نتایج ارزیابی ها برای سازمان امور اداری و استخدامی کشور ارسال شده و امیدواریم در جشنواره شهید رجایی، شاهد کسب رتبه های خوب و به حاصل نشستن زحمات در این ارتباط باشیم.

این گزارش حاکی است، در ادامه این سمینار آموزشی یک روزه، مباحث آموزشی و کاربردی در خصوص نظام جامع ارزیابی عملکرد طی دو نوبت، از سوی "امین زیوری" استاد مدعو برای شرکت کنندگان تدریس شد.

همچنین در نوبت بعدازظهر این سمینار، "علاءالدین رفیع زاده"، رییس امور مدیریت عملکرد و ارتقای فرهنگ سازمانی سازمان امور اداری و استخدامی کشور، به سخنرانی و پاسخگویی به سوالات حاضرین در سمینار پرداخت.

بنابراین گزارش، در خاتمه این سمینار یک روزه، با حضور اساتید و مسئولین حوزه ارزیابی عملکرد وزارتخانه، گواهی نامه آموزشی به شرکت کنندگان اعطا شد.

     
کد N1725779

وبگردی