آفتاب

هماهنگی برای مهر و موم معادن غیر مجاز شن در عرصه تاریخی توس انجام شد

هماهنگی برای مهر و موم معادن غیر مجاز شن در عرصه تاریخی توس انجام شد

مشهد- ایرنا- مدیر پایگاه میراث فرهنگی توس گفت: هماهنگی لازم برای مهر وموم معادن غیرمجاز شن و ماسه در عرصه شهر تاریخی توس و ممنوعیت رفت و آمد کامیونها در این محدوده انجام شد.

احسان زهره وندی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: براین اساس سه روز دیگرگروهی با حضور نماینده سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، پلیس راهور استان، شهرداری منطقه 12، نماینده دادستان، نیروی انتظامی و پایگاه میراث فرهنگی توس با حضور در منطقه اقدام به مهر وموم معادن و نصب دوربین های نظارتی می نمایند.
وی با اشاره به اینکه موضوع رفت و آمد کامیونها و فعالیت معادن شن و ماسه در محدوده عرصه شهر تاریخی توس از معضلات این منطقه در سالهای اخیر بوده که از سال 1394 بطور جد مورد پیگیری قرار داشته است، افزود: در پیگیری های انجام شده مصوبات لازم در کمیته ها و بخش های مختلف برای برخورد با متخلفان در این زمینه و آسیب زنندگان به عرصه این محوطه تاریخی اخذ شده است.
مدیر پایگاه میراث فرهنگی توس گفت: بر اساس این مصوبه ها احکام لازم به سازمان صنعت، معدن و تجارت، نیروی انتظامی و پلیس راهور اعلام شده است.
زهره وندی ادامه داد: طبق مصوبات شورای ترافیک خراسان رضوی پلیس راهور با نصب چهار دستگاه دوربین در محور بلوار شاهنامه با کامیونهای متخلف برخورد قانونی می کند
وی گفت: همچنین سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی موظف به مهر وموم 13 معدن غیرمجاز شن و ماسه در این محدوده شده که اقدام در این زمینه در سه روز آینده عملی می شود.
وی تاکید کرد:فعالیت این معادن صدمات و لطمات فراوانی به عرصه فرهنگی و تاریخی شهر توس وارد کرده است.
محدوده 360 هکتاری توس ثبت ملی است و هرگونه حفاری در این منطقه غیرمجاز محسوب می شود.
7496/6012 خبرنگار:آرزو جاودانی ** انتشار دهنده : علی حیدر شاه حسینی
کد N1725201

وبگردی