آفتاب
سلمان خدادادی در گفتگو با خبرنگار ایلنا:

تبعیض در نهادهای دولتی غیرعادلانه است/ دولت موظف است «شرکتی‌های مخابرات» را تعیین تکلیف کند

تبعیض در نهادهای دولتی غیرعادلانه است/ دولت موظف است «شرکتی‌های مخابرات» را تعیین تکلیف کند

رئیس پیشین کمیسیون اجتماعی مجلس از تعیین تکلیف کارکنان شرکتی مخابرات به عنوان یک الزام یاد کرد.

سلمان خدادادی (رئیس پیشین کمیسیون اجتماعی مجلس) در گفتگو با خبرنگار ایلنا در ارتباط با تجمعات سریالی کارکنان شرکتی مخابرات گفت: براساس قانون مدیریت خدمات کشوری، قرار بود دولت تا شهریور 95، کارکنان شرکتی خود را تعیین تکلیف کند که در نهایت پس از مذاکرات، یک سال برای انجام این کار وقت گرفت.

این نماینده مجلس ادامه داد: در نتیجه دولت بایستی تا آخر شهریور امسال لایحه‌ای به مجلس ارسال کند و تکلیفِ تعیین تکلیف نیروهای قراردادی و شرکتیِ خود، از جمله کارکنان شرکتی مخابرات را مشخص کند.

خدادادی تصریح کرد: قابل توجیه نیست که در یک اتاق، یک دفتر، یک نهاد، یک سازمان و یا یک وزارتخانه، دو نفر کار یکسانی انجام دهند؛ یکی قراردادی باشد و یک میلیون بگیرد؛ ولی دیگری رسمی باشد و سه یا چهارمیلیون درآمد داشته باشد.

وی ادامه داد: خیلی از نیروهای شرکتی و قراردادیِ دولت بیش از 15 یا 20 سال سابقه کاردارند و در شرایط فعلی، طبیعی است که بی‌انگیزه شده باشند و این بی‌انگیزگی هم از نظر اقتصادی و هم از نظر اجتماعی می‌تواند تبعات ناگواری داشته باشد.

نماینده مردم ملکان تاکید کرد: این تبعیضِ نهادینه شده در ارگان‌های دولتی به هیچ وجه عادلانه نیست و باید هرچه زودتر بساط آن برچیده شود.

خدادادی در پایان تصریح کرد: یکی از دغدغه‌های کمیسیون اجتماعی مجلس تعیین تکلیف و دائمی کردنِ کارکنان شرکتی در ارگان‌های دولتی است و در این راستا در انتظار همکاری دولت و ارسال لایحه‌ی تعیین تکلیف، در دو سه ماه آینده قبل از شهریور 96 هستیم.

کد N1725021

وبگردی