آفتاب

اشتباه مطهری در تشکر کردن به زبان عربی /پس‌لرزه‌های توهین به روحانی در مجلس/تکرار یک شعار انتخاباتی

اشتباه مطهری در تشکر کردن به زبان عربی /پس‌لرزه‌های توهین به روحانی در مجلس/تکرار یک شعار انتخاباتی

جلسه علنی امروز با حاشیه‌های مختلفی همراه شد،‌از اشتباه مطهری در بیان کلمات عربی در پاسخ به نطق عربی نماینده مردم خوزستان تا محکوم کردن توهین به رئیس جمهور در راهپیمایی روز قدس.

به گزارش خبرآنلاين،‌ جواد كاظم نسب نماينده مردم اهواز، چهره‌اي بود كه در جلسه امروز -يكشنبه، 11 تير- مجلس براي بيان نطق ميان دستور فرصت يافت.او بخش ابتدايي نطق خود را به زبان عربي بيان كرد.

مطهري هم در پاسخ به او به اشتباه به جاي بيان «شكرا»، گفت «اهلا و سهلا»، سريع اين اشتباه لفظي را اصلاح كرد.

نماينده مردم اهواز در بخش ديگري از نطقش، به روزهاي انتخابات رياست جمهوري و حضور روحاني در جمع مردم جنوب اشاره‌اي داشت و خطاب به روحاني گفت: در زمان انتخابات مردم اهواز در ورزشگاه شعار دادند كه«ما كه هوا نداريم اما هوات رو داريم.» مردم اهواز راي به روحاني و اعتدال دادند و اينك نوبت شماست كه هواي مردم خوزستان و اهواز را داشته باشيد و  كابينه را به نيروي خوزستاني زينت بخشيد.

احمد عليرضا بيگي نماينده مردم تبريز و اسكو هم در هنگام بيان نطقش، حمله به رئيس جمهور در روز قدس را محكوم كرد و گفت: اقدام ناپسند توهين به رئيس جمهور محكوم است. همه بايد انتخابات را پايان يافته بدانيم. رئيس دستگاه اجرا هم از حاشيه‌ها بكاهد و بر متن متمركز شود،‌رئيس جمهور بداند قواي حاكم زير نظر رهبري قرار گرفته اند.

رضا كريمي نماينده مردم اردبيل و نمين، نماينده ديگري بود كه در رابطه با حادثه روز قدس سخن گفت: توهين به رئيس جمهور را توهين به راي مردم دانسته و اين هتاكي آب به آسياب ريختن دشمن است. از اركان مسئول درخواست ميكنم به منظور پيشگيري از اين قبيل اعمال نادرست،‌ ‌ نتيجه را در اسرع وقت به مردم اعلام نمايند.

29217

کد N1724987

وبگردی