آفتاب

آغاز نهمین اجلاس رادیو و تلویزیون کشورهای اسلامی در مشهد

آغاز نهمین اجلاس رادیو و تلویزیون کشورهای اسلامی در مشهد

مشهد- ایرنا- نهمین اجلاس رادیو و تلویزیون کشورهای اسلامی روز یکشنبه طی مراسمی در مشهد آغاز شد.

به گزارش ایرنا، دبیرکل اتحادیه رادیو و تلویزیون ‌های اسلامی در این مراسم گفت: اتحادیه شبکه های رادیو و تلویزیون جهان اسلام هر سال اقدام به برگزاری اجلاس در کشورهای اسلامی می کند.
حجت الاسلام علی کریمیان افزود: با توجه به انتخاب مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال 2017 میلادی این اتحادیه محل برگزاری نهمین اجلاس خود را این شهر تعیین کرد.
وی اظهار کرد: این نشست با رویکرد معرفی ظرفیتهای مشهد به جهان اسلام و با شعار 'مشهدالرضا (ع) خاستگاه وحدت و تمدن اسلامی' برگزار شده است.
وی گفت: برپایی هفتمین بازار فیلم اسلامی، ششمین نمایشگاه تجهیزات و فناوری های رسانه ای، انتخاب شبکه برتر اسلامی، تجلیل از خانواده شهدا، انتخاب برترین فیلمساز جهان اسلام و نمایش مستندهایی در باره عراق، سوریه، لبنان و یمن بخش ‌های مختلف این اجلاس را تشکیل می‌ دهند.
سازمان علمی، فرهنگی و آموزشی وابسته به سازمان کنفرانس اسلامی (ISESCO) با عضویت 57 کشور اسلامی، کلانشهر مذهبی مشهد را برای سال 2017 میلادی به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در آسیا انتخاب کرده است.
مراسم افتتاح رسمی برنامه های پایتخت فرهنگی جهان اسلام پنجم بهمن ماه پارسال با حضور 250 میهمان خارجی در مشهد برگزار شد.
نهمین اجلاس رادیو و تلویزیون ‌های اسلامی با حضور 600 مهمان داخلی و خارجی و 230 شبکه از 36 کشور تا 13 تیر ماه در مشهد ادامه دارد.
7505 / 6053 خبرنگار: ندا جواهرفر ** منتشرکننده: محمد حسین علی مقدم
کد N1724944

وبگردی