آفتاب
مشهد، پایتخت فرهنگی جهان اسلام

ورود 350 مهمان خارجی اجلاس رادیو و تلویزیون کشورهای اسلامی به مشهد

ورود 350 مهمان خارجی اجلاس رادیو و تلویزیون کشورهای اسلامی به مشهد

مشهد - ایرنا - مدیر دبیرخانه ستاد شهری رویداد مشهد 2017 گفت: 350 مهمان خارجی برای شرکت در نهمین اجلاس رادیو و تلویزیون کشورهای اسلامی وارد مشهد شدند.

سید رحمان میرزائیان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این اجلاس فردا یازدهم تیرماه به صورت رسمی با حضور600 مهمان از شبکه های رادیو و تلویزیون های جهان اسلام در مشهد آغاز به کار می کند.
وی با بیان اینکه 270 شبکه رادیو و تلویزیونی جهان اسلام در این اجلاس حضور خواهد داشت،‌بیان کرد : این اجلاس فرصت مناسبی برای معرفی ظرفیتهای مشهد و توسعه فرهنگ رضوی در جهان اسلام است.
میرزائیان ادامه داد : شعار اصلی این اجلاس ' مشهدالرضا(ع) خواستگاه تمدن و فرهنگ اسلامی است' و برپایی بازار فیلم اسلامی و نمایشگاه تجهیزات رادیویی و تلویزیونی از برنامه های جانبی آن است.
مدیر دبیرخانه ستاد شهری رویداد مشهد 2017 با یادآوری آغاز به کار رسمی بخش بازار فیلم اسلامی در محل نمایشگاه دائمی آستان قدس رضوی از عصر امروز ، افزود : 12 نشست تخصصی در این بخش با حضور مدیران شبکه های رادیو و تلویزیون جهان اسلام در مدت سه روز برگزاری اجلاس برپا خواهد شد.
میرزائیان ادامه داد : اهمیت اطلاعات در رسانه، نقش رسانه در جنگ روانی و نقش رسانه درتنویر افکار عمومی از جمله این نشستها می باشد.
نهمین اجلاس رادیو و تلویزیون کشورهای اسلامی تا 16 تیرماه سال جاری در مشهد ادامه دارد.
سازمان علمی، فرهنگی و آموزشی وابسته به سازمان کنفرانس اسلامی (ISESCO) با عضویت 57 کشور اسلامی، کلانشهر مذهبی مشهد را برای سال 2017 میلادی به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در آسیا انتخاب کرده است.
مراسم افتتاح رسمی برنامه های پایتخت فرهنگی جهان اسلام پنجم بهمن ماه پارسال با حضور 250 میهمان خارجی در مشهد برگزار شد.
خبرنگار : ندا جواهرفر** منتشرکننده : علی حیدر شاه حسینی
6012/7505
کد N1724541

وبگردی