آفتاب

170پروژه بهداشتی درمانی و آموزشی در دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر در حال ساخت است

170پروژه بهداشتی درمانی و آموزشی در دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر در حال ساخت است

زاهدان - ایرنا - سرپرست دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایرانشهر گفت: 170 پروژه بهداشتی، درمانی و آموزشی در حوزه زیرپوشش این دانشکده در حال ساخت است.

مهران امینی فرد روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برای ساخت این تعداد پروژه با زیربنای 55 هزار متر مربع افزون بر 800 میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است.
وی پیشرفت فیزیکی پروژه های در حال ساخت حوزه دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر را بین 30 تا 95درصد ذکرکرد و افزود: تعدادی از این طرح های بهداشتی درمانی و آموزشی در هفته دولت امسال به بهره برداری می رسد.
سرپرست دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر ساخت خانه های بهداشت، پایگاههای اورژانس، مرکز تسهیلات و بلوک زایمان، مرکز سرطان و غربالگری، پایگاه سلامت، کلینیک تخصصی، مسکن پزشکان، بیمارستان، آزمایشگاه و مراکز بهداشتی و درمانی روستایی را از جمله طرح های در حال ساخت در حوزه دانشکده علوم پزشکی این شهرستان ذکر کرد.
دکتر امینی فرد افزود: با بهره برداری از این پروژه ها علاوه بر ارتقای شاخص های بهداشت و درمان در جنوب استان شاهد کاهش هزینه های درمان و ارائه خدمات مطلوب تر به مردم منطقه خواهیم بود.
به گزارش ایرنا دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر واقع در جنوب سیستان و بلوچستان به جمعیتی بیش از 750 هزار نفر در حوزه 77 هزار کیلومتر مربع شامل شهرستان های ایرانشهر، دلگان، سرباز، فنوج، قصرقند و نیکشهر خدمات رسانی می کند.
استان سیستان و بلوچستان در حوزه بهداشت و درمان به سه بخش تقسیم شده است، دانشگاه علوم پزشکی زاهدان شهرستانهای زاهدان، میرجاوه، خاش، سراوان، سیب سوران، مهرستان، کنارک و چابهار؛ دانشگاه علوم پزشکی زابل شهرستانهای زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز و دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر سایر شهرستانهای استان را زیر پوشش دارند.
7314**8006** 6081 خبرنگار: محمد هادی ** انتشار دهنده: حیدر سرایانی
کد N1724504

وبگردی