آفتاب

راه‌اندازی 20 هزار طرح صنعتی و 300 هزار شغل در دولت یازدهم

راه‌اندازی 20 هزار طرح صنعتی و 300 هزار شغل در دولت یازدهم

نعمت زاده گفت: در سال 92 بیش از 12 هزار واحد صنعتی با توقف کامل رو به رو شده بودند که بیشتر آنها مربوط به دولت نهم و دهم بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا صبح امروز در نشست خبری وزیر صنعت، معدن و تجارتٰ،  نعمت زاده با تشریح وضعیت زیرمجموعه‌های این وزارتخانه در ابتدای دولت یازدهم اظهار داشت: زمانی که ما مسئولیت را به عهده گرفتیم کشور در شرایط خاصی بود و رکود و تورم بالا سبب شده بود تا صنایع کشور زمین گیر شود.

وی ادامه داد: با وجود رشد منفی در سرمایه‌گذاری اما امروز می‌توانم بگویم که پس از چهار سال از آن شرایط رشد سرمایه‌گذاری ما به بیش از 8 درصد رسیده است و همچنین 20 هزار طرح صنعتی و معدنی با 300 هزار شغل راه‌اندازی شده است.

وی ادامه داد: در سال 92 بیش از 12 هزار واحد صنعتی با توقف کامل رو به رو شده بودند که بیشتر آنها مربوط به دولت نهم و دهم بود.

نعمت‌زاده تصریح کرد: این واحدها به دلیل کهنگی تجهیزات و عدم به روز بودن نمی‌توانستند با سایر رقبا چه در داخل و چه در خارج از کشور رقابت کنند بر همین اساس ما اولویت خود را به تجهیز این واحدها اختصاص دادیم.

وی ادامه داد: در این چهار ساله بیش از 20 هزار طرح صنعتی و معدنی جدید ایجاد شد که 300 هزار شغل مستقیم و 70 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صورت گرفته است. ضمن این که 25 هزار واحد صنعتی و کشاورزی نیز در این مدت از تسهیلات بانکی استفاده کردند.

(ادامه دارد)

کد N1724326

وبگردی