آفتاب

برگزاری سه نشست با موضوع شعر، داستان و تاریخ شفاهی دفاع مقدس

برگزاری سه نشست با موضوع شعر، داستان و تاریخ شفاهی دفاع مقدس

سه نشست با موضوع شعر، داستان و تاریخ شفاهی دفاع مقدس برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا، دبیرخانه هفدهمین دوره انتخاب بهترین کتاب دفاع مقدس، در راستای برگزاری نشست‌های تخصصی در حوزه‌های نختلف ادبیات دفاع مقدس سه نشست را با موضوع شعر، داستان و تاریخ شفاهی دفاع مقدس برگزار می‌کند.

این سه نشست به ترتیب با عنوان «موانع و راهکارهای ارتقا جایگاه ادبیات داستانی جنگ و دفاع مقدس»، «شعر دفاع مقدس و مخاطب امروز» و «روش‌شناسی تاریخ شفاهی دفاع مقدس» در روزهای ۱۲، ۱۳ و ۱۴ تیرماه سال جاری برگزار می‌شود.

در نشست نخست که با عنوان «موانع و راهکارهای ارتقا جایگاه ادبیات داستانی جنگ و دفاع مقدس» که در روز ۱۱ تیرماه و از ساعت ۳۰: ۹ صبح در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی برگزار خواهد شد، حسینعلی قبادی، قدرت‌الله طاهری، محمد رضا موحدی و محمد حنیف به ارائه مقاله خواهند پرداخت و در ادامه نشست تخصصی با حضور علی‌اصغر شیرزادی، احمد شاکری، مجید قیصری و قاسمعلی فراست برگزار خواهد شد.

در نشست دوم با موضوع «شعر دفاع مقدس و مخاطب امروز» نیز که در روز ۱۲ تیر ماه و از ساعت ۱۵ به میزبانی خبرگزاری مهر برگزار می‌شود، یدالله قائم پناه و کارمان شرفشاهی به ارائه مقاله خواهند پرداخت و در ادامه نشست تخصصی با حضور محمود اکمرامی فر، سید احمد نادمی، رضا اسماعیلی، سودابه امینی و مجید سعدآبادی برگزار می‌شود.

در سومین نشست نیز که با موضوع «روش‌شناسی تاریخ شفاهی دفاع مقدس» در روز ۱۳ تیرماه و از ساعت ۱۴ به میزبانی سازمان اسناد و آرشیو ملی ایران برگزار می‌شود، دکتر مرتضی نورایی، استاد دانشگاه اصفهان و سفیر علمی ایران در دانشگاه صوفیه بلغارستان به سخنرانی می‌کنند.

کد N1724317

وبگردی