آفتاب

اجرای طرح TOD در قزوین به‌عنوان اولین شهر در کشور

اجرای طرح TOD در قزوین به‌عنوان اولین شهر در کشور

رئیس شورای حمل‌ونقل استان قزوین با اشاره به لزوم کاهش خطای انسانی در حوادث رانندگی گفت: با توجه به وجود شرایط جوی مناسب در فصل تابستان، ...

رئیس شورای حمل‌ونقل استان قزوین با اشاره به لزوم کاهش خطای انسانی در حوادث رانندگی گفت: با توجه به وجود شرایط جوی مناسب در فصل تابستان، مهم‌ترین عامل در سوانح رانندگی خطای انسانی است که خواهشمندیم مسافران و رانندگان محترم دقت لازم را در این خصوص به عمل آورده و شرایط را برای ایجاد سفرهای خاطره‌انگیز و به یادماندنی در تابستان امسال فراهم کنند. به گزارش روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، با توجه به پایان ماه مبارک رمضان و آغاز سفرهای تابستانی جلسه شورای هماهنگی حمل‌ونقل و مدیران راه و شهرسازی استان با حضور مدیرکل راه و شهرسازی و اعضای این شورا برای ارائه خدمات هر چه بهتر به مسافران برگزار شد.

 

مدیرکل راه و شهرسازی در این جلسه با تاکید بر لزوم هماهنگی و همکاری دستگاه‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی برای ارائه خدمات هر چه بهتر و بیشتر در استان گفت: امیدواریم با توجه به اقدامات گسترده صورت گرفته در حوزه‌های مختلف و همچنین توجه رانندگان عزیز به قوانین راهنمایی و رانندگی، شاهد انجام سفرهایی به دور از هرگونه خطر و تلفات جانی باشیم. وی با اشاره به اینکه باید از همه ظرفیت‌های حمل‌ونقلی برای جابه‌جایی مسافر و کالا در استان استفاده کنیم، یادآور شد: با توجه به راه‌اندازی قطار قزوین – رشت و همچنین دوخطه شدن محور ریلی تهران – قزوین – زنجان، شاهد افزایش قابل‌توجه حجم تبادل کالا و مسافر در ایستگاه راه‌آهن قزوین خواهیم بود که باید با برنامه‌ریزی از این امکان بیشترین بهره‌برداری را بکنیم. حق لطفی اضافه کرد: در همین راستا و با توجه به ظرفیت‌های بسیار زیاد موجود در شهر و استان قزوین، طرح توسعه مبتنی بر حمل‌ونقل (TOD) به‌عنوان اولین شهر در قزوین اجرایی خواهد شد.

وی افزود: باید با همکاری هم شرایط را به گونه‌ای فراهم کنیم که زمینه ایجاد این سیستم به شکل مناسب و کاربردی فراهم شود. مدیرکل راه و شهرسازی با اشاره به اینکه سیستم TOD تنها یک بستر ارتباطی حمل‌ونقلی نیست، گفت: ما با اجرای این طرح در پی توسعه شهر قزوین از منظر اجتماعی، فرهنگی و به‌ویژه گسترش ظرفیت‌های گردشگری در استان هستیم. وی افزود: توسعه ایستگاه راه‌آهن قزوین، بازآفرینی محله پیرامونی آن و تقویت سیستم حمل‌ونقل عمومی در مسیر راه‌آهن به بلوار امام خمینی (ره) به عنوان ستون فقرات شمالی – جنوبی شهر از جمله برنامه‌های اولویت‌دار اجرای TOD است. رئیس شورای حمل‌ونقل استان بیان کرد: یکپارچه شدن سیستم عمومی حمل‌ونقل در درون و بیرون از شهر از دیگر مزایای اجرای این طرح است که تاثیر قابل‌توجهی در تسهیل سفر و جذب مسافر خواهد داشت. جلسه شورای هماهنگی حمل‌ونقل و مدیران راه و شهرسازی استان با حضور مدیران کل و نمایندگانی از دستگاه‌های راه و شهرسازی، راه‌آهن شمال‌غرب کشور، راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، هواشناسی استان و آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک به عنوان سازمان‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی در استان و همچنین جمعی از اصحاب رسانه برگزار شد که در پایان جلسه نیز خبرنگاران پرسش‌های مدنظر خود در حوزه‌های مختلف را مطرح کردند.

کد N1724028

وبگردی