آفتاب
عضو اتاق بازرگانی در گفتگو با ایلنا:

ادغام وزارت صنعت و بازرگانی فرصت سوزی بود

ادغام وزارت صنعت و بازرگانی فرصت سوزی بود

شریعتی گفت:بزرگترین شرکت بازرگانی کشور دو تابلو وزارت جهاد و وزارت صنعت دارد که این از طنزهای روزگار است.

عضو اتاق بازرگانی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا در خصوص تفکیک وزارتخانه صنعت از بازرگانی اظهار داشت: تا به امروز افراد زیادی در مورد تفکیک این دو وزارتخانه صحبت‌ کرده اند اما اگر بخواهیم از حوزه مواد غذایی با این امر مواجه شویم باید بگوییم که یک شبه فعالین این حوزه دچار سردرگمی شدند.

علی شریعتی ادامه داد: بعد از ادغام وزارتخانه‌ها حوزه مواد غذایی با تشکیلاتی روبرو شد که تکلیف خود را نمی‌دانست و فقط می‌خواست کار جهادی کند. طرح انتزاع خیلی از فرصت‌ها را سوزاند و اتفاق‌هایی که می‌توانست صورت نگیرد را به وجود آورد.

وی ادامه داد: در هیچ کجای دنیا مرسوم نیست که بزرگترین شرکت بازرگانی آن کشور تابلوی دو وزارتخانه را داشته باشد. شرکت بازرگانی دولتی ایران یک تابلو برای وزارت جهاد و دیگری برای وزارت صنعت بر سر در خود نصب کرده بود که این از طنز روزگار است.

شریعتی با اشاره به انتخاب وزیر جدید برای وزارت صمت اظهار داشت: برای این وزارتخانه می‌توان از ظرفیت‌های اتاق استفاده کرد. افرادی همانند خوانساری و سلاح ورزی قابلیت مدیریت وزارتخانه را دارند و به عملکرد بخش خصوصی آشنا هستند. آنها می‌دانند که اگر بخش خصوصی بر سر کار نباشد ما نه رشد نه امنیت و نه آینده خواهیم داشت.

 

کد N1723697

وبگردی