آفتاب
رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل:

120 نفر با مشکلات تنفسی ناشی از طوفان در مراکز درمانی سیستان بستری شدند

120 نفر با مشکلات تنفسی ناشی از طوفان در مراکز درمانی سیستان بستری شدند

زاهدان - ایرنا - رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زابل گفت: 120 نفر با بیماری های تنفسی و چشمی از 2 روز گذشته تا کنون در مراکز درمانی منطقه سیستان بستری شدند.

دکتر علی اکبر نصیری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طوفان شدید همراه با گرد و خاک در این مدت سبب مراجعه 831 نفر از مردم منطقه سیستان شامل شهرستان های زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز به مراکز درمانی شد که همگی به غیر از 120 نفر به صورت سرپایی مورد درمان قرار گرفتند.
وی افزود: 90 درصد مراجعه کنندگان به مراکز درمانی از روز سه شنبه تاکنون در منطقه سیستان دچار مشکلات تنفسی ناشی از گرد و خاک حاکم بر هوای منطقه هستند.
وی ادامه داد: افراد مراجعه کننده به بیمارستان ها و مراکز درمانی منطقه سیستان در این مدت علاوه بر مشکلات تنفسی در گروه های بیماران چشمی، قلبی و ترافیکی تقسیم شدند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زابل افزود: تمام مراکز بهداشتی و درمانی منطقه سیستان در حالت آماده باش برای ارائه خدمات به بیماران در شرایط بحرانی از جمله طوفان هستند.
کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان نیز به خبرنگار ایرنا گفت: طوفان شدید که از چند روز گذشته سبب کاهش دید در منطقه سیستان شامل شهرستان های زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز شده بود، امروز فروکش کرد.
مصدق گودرزی اظهار داشت: منطقه سیستان امروز و فردا با کاهش سرعت وزش باد رو به رو است اما از جمعه شب مجددا افزایش سرعت وزش باد همراه با گرد و خاک در این منطقه پیش بینی می شود.
وی افزود: علاوه بر منطقه سیستان، از روز شنبه هفته آینده برای سایر نقاط سیستان و بلوچستان افزایش سرعت وزش باد همراه با گرد و خاک پیش بینی می شود.
وی گفت: با توجه به کاهش سرعت وزش باد از امروز تا روز شنبه هفته آینده افزایش نسبی دما به ویژه در نیمه شمالی استان حاکم می شود.
کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: پیش بینی می شود در این مدت دمای هوای نیمه شمالی استان سه تا پنج درجه سانتیگراد افزایش یابد.
سیستان و بلوچستان با وسعتی حدود 187 هزار و 502 کیلومتر مربع (معادل 5/11درصد مساحت کشور) و 19 شهرستان و بیش از 2 میلیون و 800 هزار نفر جمعیت پهناورترین استان کشور محسوب می شود که امکان دارد همزمان چندین پدیده از جمله طوفان، بارندگی، سیل و مواج شدن دریا را تجربه کند.
منطقه سیستان در شمال این استان حدود 2 دهه با بحران خشکسالی و وزش طوفان و گردو غبار و گسترش بیماریهای چشمی، تنفسی، ریوی و سل ناشی از این طوفانها مردم این منطقه را با مشکلات جدی رو به رو کرده است.
3042** 6081 خبرنگار: محدثه حیدری گرجی ** انتشار دهنده: حیدر سرایانی
کد N1723567

وبگردی