آفتاب
مدیرکل صادرات صنایع دستی:

تاریخ برگزاری بزرگ‌ترین رویداد صنایع دستی مشخص نیست

تاریخ برگزاری بزرگ‌ترین رویداد صنایع دستی مشخص نیست

زمان برگزاری نمایشگاه ملی صنایع دستی کشور که هر سال همزمان با روز جهانی صنایع دستی و با حضور هنرمندان ۳۱ استان کشور در تهران برگزار می‌شد، هنوز مشخص نیست.

مدیرکل صادرات صنایع دستی کشور در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: نمایشگاه ملی صنایع دستی هر ساله، همزمان با ۲۰ خرداد، روز جهانی صنایع دستی در سالن نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار می شد که امسال به خاطر برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و همچنین شروع ماه مبارک رمضان، به زمان دیگری موکول شد که ابتدا قرار بود ۳۰ تیرماه باشد اما در شرایط فعلی تاریخ دقیق نمایشگاه مشخص نیست.

پویا محمودیان با اشاره به این که در تقویم مصوب نمایشگاه های بین المللی تهران، ۲۰ خرداد را به صنایع دستی اختصاص داده اند بیان کرد: ما سال گذشته، نظر همه استان ها را درباره برگزاری نمایشگاه در ماه مبارک رمضان جویا شدیم. همه متفق القول بودند که این ایام، زمان خوبی برای برپایی نمایشگاه نیست و هنرمندانی که در شهرهای مختلف زندگی م کردند از این پیشنهاد و نظر استقبال نکردند اما شرکت نمایشگاه ها، ۲۰ خرداد را در تقویم خود برای صنایع دستی ثبت کرده و صنایع دیگر هم تقویم خاص خود را دارند. این دو عامل ما را با مشکل مواجه کرده است.

محمودیان همچنین گفت: برگزیدگان در نمایشگاه عیدانه و همچنین نمایشگاه ملی صنایع دستی که سال گذشته برگزار شد می‌توانند با درصدی تخفیف در بیست‌وهشتمین نمایشگاه صنایع دستی شرکت کنند.

بزرگ ترین رویداد صنایع دستی کشور که هر سال همزمان با روز جهانی صنایع دستی، ۲۰ خرداد با حضور هنرمندان ۳۱ استان ایران در تهران برگزار می‌شد، امسال به دلیل تقارن با انتخابات ریاست جمهوری و ماه مبارک رمضان به زمان دیگری که هنوز قطعی نشده موکول شده است.

کد N1723361

وبگردی