آفتاب
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس؛

مجلس از تشکیل سازمان «اقتصاد سلامت» حمایت می کند

مجلس از تشکیل سازمان «اقتصاد سلامت» حمایت می کند

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بر اینکه تشکیل هرنوع سازمان منوط به اخذ مجوز از مجلس است، گفت: مجلس شورای اسلامی با قاطعیت از تشکیل سازمان اقتصاد سلامت حمایت می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، رسول خضری در خصوص تشکیل سازمان اقتصاد سلامت از سوی هیات امنای صرفه جویی ارزی، گفت: هیات امنای صرفه جویی ارزی یک نهاد غیردولتی است که در سال ۷۸ تشکیل شد، این نهاد برای جلوگیری از خروج بیماران از کشور و ارز تدابیری را در نظر گرفت تا بتوان تکنولوژی مورد نیاز برای درمان بیماران در همه حوزه ها را در کشور افزایش داد، البته سازمان اقتصاد سلامت نیز  مجری سیاستگذاری های هیات امنای صرفه های ارزی است.

وی با اشاره به اینکه تشکیل سازمان اقتصاد سلامت اقدامی پسندیده درحوزه سلامت است، افزود: تشکیل هرنوع سازمانی وابسته به اخذ مجوز از مجلس شورای اسلامی است؛ یعنی ساختار و اساسنامه این سازمان باید درقالب یک لایحه ازسوی دولت به مجلس ارسال شود، البته مجلس هم در تصویب تشکیل این سازمان به دو دلیل همراهی های لازم را انجام می دهد.

خضری با بیان اینکه مراکز بهداشتی و درمانی و دانشگاه های علوم پزشکی ملزومات مورد نیاز را به صورت پراکنده درخواست می کنند، تصریح کرد: البته وظیفه اصلی هیات امنای صرفه جویی ارزی این است که کالای مصرف کننده را با توجه به کیفیت و قیمت آن تامین کند، ضمن اینکه در راستای اقتصاد مقاومتی نیز باید اطلاعات کامل و جامع را از دانشگاه ها و معاونت های بهداشتی اخذ شده و ازظرفیت انجمن صنفی تولیدکنندگان وصادرکنندگان ملزومات پزشکی و دندانپزشکی استفاده شود. بنابراین با تعامل و همکاری میان هیات امنای ارزی ، سازمان اقتصاد سلامت و انجمن های صنفی بخش بزرگی می توان بخشی از مشکلات را در تامین تجهیزات پزشکی، دارویی و ساخت بیمارستان حل کرد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به اینکه می توان از ظرفیت تولید کنندگان در امر صادرات و ارزآوری نیز استفاده کرد، گفت: مجلس شورای اسلامی با قاطعیت از تشکیل سازمان اقتصاد سلامت حمایت می کند، هرچند که تاکنون هیات امنای ارزی در طی چند سال گذشته نقش پررنگی درحوزه سلامت نداشته و به طور دقیق توسط مسئولان مورد توجه قرار نگرفته است؛ اما برای حمایت از تولید داخلی و همکاری با انجمن های صنفی تولید کنندگان باید سازمان اقتصاد سلامت را تشکیل داد.

به گزارش مهر، سید ابراهیم رئیسیون سرپرست هیات امنای صرفه جویی در معالجه بیماران، از تشکیل سازمان اقتصاد سلامت به منظور تامین تجهیزات پزشکی، دارویی و ساخت بیمارستان خبر داده بود.

کد N1722637

وبگردی