آفتاب

نشست روسای مجالس اوراسیا می‌تواند به امنیت پایدار و توسعه روابط اقتصادی کمک کند

نشست روسای مجالس اوراسیا می‌تواند به امنیت پایدار و توسعه روابط اقتصادی کمک کند

رییس مجلس شورای اسلامی ضمن ابراز امیدواری به تهیه اساسنامه نشست روسای مجالس اوراسیا گفت: این نشست می تواند به امنیت پایدار و توسعه روابط اقتصادی کشورهای حاضر کمک کند.

به گزارش ایلنا، علی لاریجانی هنگام ورود به کره جنوبی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این نشست ابتکاری است که از سال پیش شروع شده و ایران نیز نقش فعالی داشته تا این سازمان شکل بگیرد.

رییس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: روسای مجالس آسیا و بخشی از اروپا همکاری هایی را برای توسعه و حل مشکلات منطقه پیگیری می کنند.

او ادامه داد: با توجه به شرایطی که در عرصه بین المللی وجود دارد، اینگونه نهادها و سازمان هایی که می توانند بسط پیدا کنند و از یک قاره هم فراتر بروند، می توانند به مسائل امنیت پایدار در منطقه و توسعه در روابط اقتصادی کشورها کمک کنند.

لاریجانی متذکر شد: درخصوص سرمایه گذاری اقتصادی، استفاده از انرژی و مسائل امنیتی که منطقه را درگیر کرده، مسائل لازم در این نشست مطرح می شود.

رییس نهاد قانونگذاری کشورمان ادامه داد: امیدواریم اساسنامه این کنفرانس شکل بگیرد تا بتواند فعالانه تر به مسائل اوراسیا بپردازد.

او گفت: دیدارهایی با مقامات کره‌ای و روسای مجالسی که در این اجلاسیه حضور پیدا می کنند، انجام خواهد شد.

لاریجانی عنوان کرد: محور مهم این دیدارها توسعه روابط ایران با کره جنوبی و سایر کشورهای حاضر است.

او ادامه داد: با توجه به شرایطی که مهیا شده و زمینه هایی که برای سرمایه گذاری ایجاد شده، از سرمایه گذاری کره جنوبی نیز استقبال می‌کنیم.

کد N1722377

وبگردی