آفتاب

تاکید بر وحفظ حدت و محکومیت اهانت به رئیس جمهوری، محور سخنان امامان جمعه سراسر کشور در نماز عید سعید فطر

تاکید بر وحفظ حدت و محکومیت اهانت به رئیس جمهوری، محور سخنان امامان جمعه سراسر کشور در نماز عید سعید فطر

شهرستانها- ایرنا- امامان جمعه سراسر کشور امروز پنجم تیر 1396 مصادف با نخستین روز ماه شوال در خطبه های نماز عید سعیر فطر موضوعات مختلفی را مورد توجه قرار دادند که تاکید بر وحدت و حفظ انسجام ملی، محکومیت اهانت به رئیس جمهوری توسط عده ای خودسر و نیز قدردانی از عملیات موشکی سپاه بر علیه تروریستهای تکفیری از عمده ترین آنها بود.

* قم
آیت الله سید محمد سعیدی خطیب نماز عید فطر قم با تاکید بر ضرورت اتحاد و انسجام مسلمانان با یکدیگر گفت: مردم خاورمیانه باید همپیمان شده و با اتحاد و انسجام دست متجاوزان را از این منطقه قطع کنیم. وی همچنین با اشاره به حمله موشکی سپاه پاسداران به مقر فرماندهی نیروهای تروریستی تکفیری داعش در شهر دیرالزور سوریه افزود: پاسخ کوبنده سپاه به حرکت مذبوحانه داعشیها و تکفیریها علاوه بر اینکه مایه تسلی و خوشحالی خانواده شهیدان شد همراه خود پیامی برای حاکمان و مزدوران خود فروخته منطقه نیز داشت که بیش از این فریب آمریکا و رژیم صهیونیستی را نخورند.

* دماوند
آیت الله عبدالله جوادی آملی در خطبه های نماز عید سعید فطر در حسینیه احمدآباد شهر دماوند گفت: حفظ کرامت انسانی موجب تقویت وحدت در بین مردم و حفظ عظمت کنونی در کشور می شود. امروز فرصتی است که تا می توانیم به مسلمان جهان کمک کنیم و در گفتار، رفتار و نوشتارمان به هم احترام بگذاریم و حرف تلخ نزنیم و احترام و کرامت یکدیگر را حفظ کنیم. وی همچنین افزود: اقدام اخیر نیروهای سپاهی در عملیات پرتاب موشک موجب شادی همگان شد و نشان داد که با ایران و مردم آن نمی توان خدشه وارد کرد.

* آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی اراک نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: همه باید در راستای حفظ وحدت، پیروی از رهبر معظم انقلاب، آرمانهای امام راحل، شهدا و دستاوردهای کسب شده تلاش کنند. باید مراقبت شود که تبلیغات سوء در کسی تاثیر نگذارد و ادب و حرمتها حفظ شود. خوارج در جامعه اسلامی سابقه دیرینه دار دارند، باید مراقب بود آب در آسیاب دشمنان نریزیم و همه وظیفه دارند حرمت نظام و روز قدس را حفظ کنند. 2 قطبی کردن جامعه نقشه بیگانگان است و جمهوری اسلامی یک قطب بیشتر ندارد و همه بدانند اگر بخواهیم وفادار به امام راحل باشیم باید فرمانبر بود.

* رشت
حجت الاسلام اسماعیل پوررضا امام جمعه موقت رشت، شرکت باشکوه ملت ایران در انتخابات اردیبهشت ماه گذشته را نشانگر امیدواری به آرمانهای امام راحل و انقلاب اسلامی توصیف و بیان کرد: آنچه را به ملت امید می دهد نباید دریغ کنیم. رئیس جمهوری منتخب مستقر است، قوه قضاییه و مجلس به خدمت مشغولند و وجود امنیت در کشور جای شکرگزاری دارد لذان اگر تقوا داشته باشیم این شادی ها را می بینیم .

* کرمان
آیت الله سید یحیی جعفری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان گفت: امام علی(ع) پیشوای بزرگ ما فرموده اند یکی از نشانه های کامل بودن ایمان مردم این است که زبان خود را حفظ کنند. اگر زبان خود را از معاصی و گناهان حفظ کنیم سایر اعضا و جوارح را نیز می توان از گناه حفظ کرد.

* کاشمر
حجت‌الاسلام والسملین سید کاظم طباطبایی امام ‌جمعه کاشمر با محکم نمودن توهین به رئیس جمهوری گفت: توهین با خلق و خوی مردم فهیم، باادب و مؤمن ایران سازگاری ندارد. اهانت کنندگان به ریاست جمهوری وجاهت ملت را زیر سئوال می‌برند. اینگونه حرمت ‌شکنیها موجب هرج و مرج و بی‌نظمی در جامعه می‌شود لذا مردم مؤمن ما این حرکات را نمی‌پسندند و محکوم می‌کنند. باید مشخص شود این افراد چه کسانی هستند که اینچنین به شخصیت منتخب مردم اهانت می‌کنند. اگر هم انتقادی وجود دارد باید بطور قانونی مطرح شود. ملتی که رشد فرهنگی و سیاسی بالایی داشته و در انتخابات، مراسم دینی، مذهبی و راهپیماییهای مختلف حضور پرشوری دارد نمی‌تواند اینگونه حرکات زشت، قبیح و افسارگسیخته را تحمل کند.

* اردبیل
آیت الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: عید فطر دارای آثار فردی و اجتماعی است. اثر اجتماعی آن را در وحدت و اتفاق امت اسلامی بسیار تاثیرگذار می باشد. در دین اسلام اجتماع، وحدت و همدلی مسلمانان از اهمیت ویژه برخوردار بوده و بدین جهت برپایی نمازهای جماعت اجتماع روزانه مسلمانان، نماز جمعه اجتماع هفتگی و نمازهای عید فطر و قربان اجتماع سالانه محسوب می شود ضمن اینکه کنگره بزرگ حج نیز یک اجتماع باشکوه و بزرگ امت اسلامی است.

* فردیس:
حجت الاسلام علی اکبر ایمانی امام جمعه فردیس در استان البرز با اشاره به حرمت شکنی برخی در راهپیمایی روز قدس تهران گفت: نباید به رئیس جمهوری و هیچ مسئولی درکشور توهین شود. وی با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و کسب 57 درصد آراء توسط دکتر روحانی افزود: همه کسانی که رهبرمعظم انقلاب را فصل الخطاب می دانند باید از دولت، مجلس و قوه قضاییه وهمه دست اندرکاران نظام تا زمانی که این مسئولیت را به عهده دارند پشتیبانی کنند. همه دستگاهها، احزاب و سلیقه های مختلف سیاسی باید رئیس جمهوری را کمک کند تا بتواند به وعده های انتخاباتی خود عمل کند.

* ساوجبلاغ
حجت الاسلام والمسلمین محمد تقی ناطقی امام جمعه ساوجبلاغ در استان البرز با بیان اینکه بیش از یک ماه از برگزاری انتخابات اردیبهشت ماه گذشته است، گفت: خودسری و حرمت شکنی در جامعه اسلامی جرم است. قانونمداری در جامعه یک وظیفه بوده و خودسری و حرمت شکنی جرم است. انتخابات تمام شده و باید حرمت شکنی و قانون شکنی نکنیم و بر آنچه که قانون برآن صحه گذاشته احترام بگذاریم.

* بوشهر
آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: عملیات موشکی و اقدام شجاعانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نابودی بسیاری از عناصر گروه تکفیری داعش که اقتدار نظام جمهوری اسلامی را نشان داد در ماه رمضان انجام شد که قابل تقدیر و ستایش است. در این ماه عده ای نیز قصد داشتند با اقدام تروریستی خود ایران را ناامن جلوه دهند که با هوشیاری نیروهای انتظامی و امنیتی نقشه آنها نقش بر آب شد.

* سمنان
آیت الله سیدمحمد شاهچراغی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان گفت: وحدت بین مردم و بین مسوولان اصلی ترین نیاز کشور است. وحدت در کشور باید از رده های بالا شروع شود، مسوولان توپ را به خودی نزنند، مردم نیز باید در مسایل مختلف وحدت داشته باشند. وی همچنین با اشاره به عملیات موشکی افزود: این حمله موشکی به مقر داعش با درخواست سپاه از رهبری و امر ولایت بوده است.

* مشهد
آیت الله سید احمد علم الهدی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد گفت: آزادسازی فضای مجازی، عدم اعمال محدودیت و مدیریت بر این فضا نوعی ابزار برای براندازی اسلام و شرافت پیامبر اکرم(ص) است. امروزه با توسعه عناصر، عوامل و اسباب ناهنجاریهایی نظیر اینترنت و ماهواره که در نتیجه توسعه صنعت الکترونیک در میان خانواده ها بوجود آمده امکان تربیت کردن نسلی زاهد و باتقوا وجود ندارد. آزادی فضای مجازی در صورتی که امکان اعمال همه نوع محدودیت سازی برای آن وجود دارد، سپردن نسل جوان به لاابالی گریهای جریان غربی است.

* بندرعباس
آیت الله غلامعلی نعیم آبادی نماینده ولی فقیه در هرمزگان وامام جمعه بندرعباس گفت: مردم جدا از هرگونه کار خیر و برای پاک شدن اموال شان پرداخت خمس را در زندگی جدی بگیرند. مردم با وجود اینکه متدین هستند و در امور خیر زیادی شرکت می کنند ولی نسبت به پرداخت خمس خود که یک سال مالی است ، کم توجه اند.

* شهرکرد
حجت الاسلام ابوالحسن فاطمی خطیب نماز عید فطر شهرکرد گفت: توقع ما از مسئولان این است که خدمت خالصانه و پرهیز از گروهگرایی و جناح گرایی را سرلوحه کار خود قرار دهند. در همین راستا از مسئولان توقع داریم که در همین مسیر برنامه های خود را اجرا کنند و همراه با اندیشه و فکر خیرخواهانه مقام معظم رهبری مشکلات کشور را برطرف کنند. وی همچنین افزود: حمله موشکی سپاه به مقر داعش اقدام شجاعانه جواب دندان شکنی به نظام سلطه بود.

* شیراز
آیت الله اسدالله ایمانی نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز گفت: فضاسازیها و طرح شایعه در زمینه ورشکستگی برخی بانکها و موسسات مالی مصداق امروزی جنگ روانی دشمن است که در عرصه اقتصاد ظهور یافته است. دشمن به دنبال تضعیف اقتصاد ایران است و از این رو، باید توجه داشت که به جنگ روانی دشمن بها ندهیم.

* کرج
آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج گفت: مردم انقلابی ایران ، حافظ آرمانهای والای نظام اسلامی و امام راحل هستند. حضور پرشور و حماسی مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس برای دفاع از مردم مظلوم فلسطین بیانگر حفظ آرمان های نظام و امام راحل است. وی همچنین به بیانات اخیر مقام معظم مبنی درخصوص اصطلاح آتش به اختیار اشاره و بیان کرد: آتش به اختیار، به یک عملکرد قاطع سریع براساس عقلانیت انقلابی گفته می شود. هرکسی باید به اندازه توان خود عمل کند، نویسندگان، هنرمندان و شعرا باید وارد شوند تا مردم نیز علیه اسرائیل به پا خیزند.

* تبریز
، حجت الاسلام سید محمد علی آل هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و خطیب نماز عید فطر در تبریز با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران امنیت خود را خط قرمز می داند، گفت: فرزندان غیور این مرز و بوم آماده مقابله با دشمنان در هر نقطه ای هستند. موشک زده ایم نقشه سازی نکنند، به کشورمان دست درازی نکنند. موشک زده ایم تا که اخطار دهیم در کشور ما ترقه بازی نکنند.

* زاهدان
ایرنا آیت الله عباسعلی سلیمانی نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: شلیک موشک های سپاه از غرب کشور به مقر داعش در سوریه پیامی برای استکبار جهانی و همپیمانان آنها از جمله آل سعود در رابطه با جدیت ایران در حفظ امنیت کشور بود.
گردآوری و انتشار: حسین کریم زاده
1858
کد N1722212

وبگردی