آفتاب
امام جمعه اراک

همه باید تحت تدابیر و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب حرکت کنند

همه باید تحت تدابیر و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب حرکت کنند

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: میزان در جمهوری اسلامی علمدار عصر است و همه باید بدون هیچ چون و چرایی تحت تدابیر و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب حرکت کنند.

به گزارش ایرنا، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی روز دوشنبه در خطبه های نماز عید سعید فطر در مصلی بیت المقدس اراک افزود: نباید کسی دچار تزلزل و ضعف شود، علمدار جمهوری اسلامی فردی الهی و مورد اطمینان است.
وی بیان کرد: همه باید در راستای حفظ وحدت، پیروی از رهبر معظم انقلاب، آرمان های امام راحل، شهدا و دستاوردهای کسب شده تلاش کنند.
امام جمعه اراک ادامه داد: باید مراقبت شود که تبلیغات سوء در کسی تاثیر نگذارد و ادب و حرمت ها باید حفظ شود.
آیت الله دری نجف آبادی عنوان کرد: خوارج در جامعه اسلامی سابقه دیرینه دار دارد، باید مراقب بود آب در آسیاب دشمنان نریزیم و همه وظیفه دارند، حرمت نظام و روز قدس را حفظ کنند.
وی گفت: اگر حرکتی در جامعه صورت گیرد که دشمنان سوء استفاده کنند به مصلحت نظام نیست.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی ادامه داد: 2 قطبی کردن جامعه نقشه بیگانگان است و جمهوری اسلامی یک قطب بیشتر ندارد و همه بدانند اگر بخواهیم وفادار به امام راحل باشیم باید فرمانبر باشیم.
وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: اگر داعش و تروریست ها در روز 12 ماه مبارک رمضان توانستند جنایاتی در حرم مطهر امام راحل و مجلس شورای اسلامی انجام دهند؛ اما در ایام شب های قدر سپاه با هدف قرار دادن لانه های جنایتکاران در دیرالزور انتقام عبرت آموزی را از دشمنان گرفت.
امام جمعه اراک تصریح کرد: این اقدام پیام روشنی را به جنایتکاران منطقه ای و بین المللی، اسرائیل، داعش، آل سعود، منافقان کوردل و آمریکاییان داد که جمهوری اسلامی ایران زنده و با قدرت است و اگر کسی بخواهد کوچکترین تجاوزی به این کشور داشته باشد نه تنها سیلی می خورد بلکه انتقام ها سخت خواهد بود.
آیت الله دری نجف آبادی عنوان کرد: جمهوری اسلامی ایران به برکت قرآن، اهل بیت (ع)، مرجعیت، فقاهت، امام راحل و رهبر معظم انقلاب، با وجود این همه شیاطین و بدخواهان، در اقیانوس مواج زندگی در حرکت است و همه باید قدرشناس باشند.
آیت الله دری نجف آبادی بیان کرد: خداوند را شاکر هستیم که در این کشور، توفیق درک یک ماه رمضان به دست آمد و روز عید سعید فطر عید تجمع امت اسلام، امت پیامبر (ص)، امت ولایت مدار است و همه در این روز با عظمت با امام زمان (عج)، امام راحل، رهبر معظم انقلاب و شهدا تجدید بیعت کردند.
وی اظهار کرد: بزرگترین دستاورد ماه مبارک رمضان تقوا است که باید تلاش شود این گنجینه با عظمت حفظ شود.
وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: توفیق خدمت گذاری برای هر فردی پیش نمی آید و از دولت، مجلس و همه خدمتگذاران که فرصت خدمت دارند، می خواهیم قدر بدانند.
آیت الله دری نجف آبادی تصریح کرد: اگر هر مدیری یک لحظه به پیشبرد جامعه، آرمان های امام راحل و خون شهدا فکر نکند خیانت کرده است و همه باید از علی مرتضی (ع) درس بگیرند.
وی با تبریک هفته قوه قضائیه عنوان کرد: انتظار است این قوه با بصیرت، تیزهوشی در دفاع از مظلوم و مبارزه با ظالم و فساد با قاطعیت عمل کند و اجازه ندهد فساد در جامعه رخنه کند و به اصل پیشگیری نیر توجه ویژه داشته باشد.
امام جمعه اراک اضافه کرد: نیروهای انتظامی، نظامی، ارتش، بسیج و سپاه نیز باید همه تلاش خود را برای ارتقای امنیت اجتماعی به کار گیرند.
آیت الله دری نجف آبادی اظهار کرد: توجه نرخ زاد و ولد در استان مرکزبی باید مورد توجه جدی قرار گیرد.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: باید تلاش شود تا سن ازداوج کاهش یابد و مسئله اشتغال نیز مورد توجه جدی قرار گیرد.
آیت الله دری نجف آبادی تاکید کرد: جوانان نباید به دنبال شغل های دولتی و پشت میزنشینی باشند و از هزینه های اضافی برای مخارج ازدواج بپرهیزند.
وی بیان کرد: استان مرکزی ظرفیت و پتانسیل های خوبی برای اشتغالزایی دارد که باید با تدبیر نهایت بهره را از آن برد.
امام جمعه اراک تصریح کرد: کارها برای رسیدن به نتیجه باید به کاردان و اهلش سپرده شود و این مهم امری ضروری است.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: در خصوص مشکلات صنایع بزرگ این استان با مقام های ارشد کشوررایزنی شده و امید است تنگناهای این بخش هرچه زودتر برطرف شود.
آیت الله دری نجف آبادی اضافه کرد:صیانت از حریم بیت المال وظیفه همگان است و این مهم باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.
نماز عید سعید فطر روز دوشنبه همزمان با نقاط مختلف کشور با حضور جمع زیادی از اقشار مختلف مردم مومن و خداجوی استان مرکزی در مساجد، حسینیه ها، و بقاع متبرکه شاخص این استان اقامه شد.
3005/3075/خبرنگار: معصومه صفری***انتشار دهنده: حسین مهدی زاده
کد N1722173

وبگردی