آفتاب

مدیرکل محیط زیست بوشهر:صنایع بزرگ این استان آنلاین رصد می شود

مدیرکل محیط زیست بوشهر:صنایع بزرگ این استان آنلاین رصد می شود

بوشهر-ایرنا- مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: برای پایش هوا اطلاعات خروجی های صنایع بزرگ این استان بصورت آنلاین رصد می شود.

به گزارش ایرنا، حسین دلشب روز یکشنبه در نشست بررسی وضعیت آلایندگی صنایع استان بوشهر افزود: در این ارتباط به صورت دائم تمام اطلاعات را گردآوری و تجزیه و تحلیل می کنیم و هرگونه افزایش بی رویه آلودگی را اخطار داده و مورد پیگیری قرار می دهیم.
وی اضافه کرد: روی تعدادی از خروجی های پساب واحدهای صنعتی نیز پایش لحظه ای صورت می گیرد تا هرگونه افزایش غیراستاندارد آلودگی را هشدار دهد.
دلشب افزود: در تلاش هستیم که کل صنایع استان بوشهر را به این شبکه پایش آنلاین وصل کنیم که این امر برای کنترل وضعیت آلایندگی نقش چشمگیری ایفا می کند.
وی بیان کرد: شبکه ای نظارتی روی آبهای رودخانه های استان بوشهر تنظیم و برنامه ریزی کردیم که براساس آن نمونه های آب برداشت شده و در آزمایشگاه های معتمد محیط زیست آزمایش می شوند.
دلشب در ارتباط با وضعیت صدور مجوز زیست محیطی پتروشیمی دشتستان گفت: در این ارتباط اقدامات کارشناسی و تشکیل کمیته ارزیابی استانی انجام شده و هم اکنون منتظر کمیته ماده 2 در تهران هستیم که مقرر شده کارشناسان مربوطه پس از ماه رمضان برای بازدید از مکان پیش بینی شده برای پتروشیمی دشتستان به استان بوشهر سفر کنند.
وی ادامه داد: استعلامی نیز توسط دفتر ارزیابی اداره کل محیط زیست استان بوشهر از وزارت نفت انجام شده که تاکنون پاسخی در این زمینه دریافت نکردیم.
دلشب ادامه داد: در حوزه صنایع مستقر در عسلویه امسال مدیریت پسماند ویژه صنایع نیز ساماندهی شد.
وی گفت: در این ارتباط با تلاش های صورت گرفته در پارس جنوبی 2 مکان را در این منطقه مطالعه و به نتیجه رسیدیم که به عنوان مکان های دفن زباله و پسماندهای ویژه صنعتی مورد استفاده قرار گیرد.
دلشب افزود: یکی از منابع اصلی آلودگی در منطقه پارس جنوبی بخارهای هیدروکربنی ناشی از نشتی فلکه ها و اتصالات واحدهای پتروشمی است که مطالعات متعددی شکل گرفته تا جلوی این نشتی ها گرفته شود.
وی گفت: با اقدامات صورت گرفته فضایی در منطقه پارس جنوبی ایجاد شده که در آن همه افراد نسبت به محیط زیست حساس شده و بعنوان همیار محیط زیست عمل می کنند.
دلشب ادامه داد: در این زمنیه 18 واحد در شبکه آنلاین پایش هوا قرار گرفته و چند واحد صنعتی نیز به سیستم آنلاین پایش فاضلاب متصل شده است.
7212/6043**
خبرنگار: عبدالصمد شهریاری** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
کد N1721761

وبگردی