آفتاب

نوبخت: هتاکی به رئیس‌جمهور جرم آشکار بود/تاکید استاندار تهران بر شناسایی عوامل اصلی اهانت به روحانی

نوبخت: هتاکی به رئیس‌جمهور جرم آشکار بود/تاکید استاندار تهران بر شناسایی عوامل اصلی اهانت به روحانی

ایرنا نوشت: استاندار تهران گفت: بر اساس اعلام و تاکید تمامی مراجع و دستگاه‌های مسئول اهانت به رئیس‌جمهوری جرم مشهود است و باید با عوامل این حادثه برخورد قاطع و قانونی شود.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، محمدباقر نوبخت گفت: آن چه در حاشیه راهپیمایی بزرگ مردم فهیم و متدین تهران در روز قدس از سوی عده معدودی به طور سازمان یافته نسبت به رییس جهموری صورت گرفت که در ماه گذشته با اکثریت قاطع مردم تهران مورد اعتماد قرارگرفت؛ از نظر سیاسی خطای بزرگ و از نظر حقوقی جرم آشکار بود که برای جلوگیری از تکرار و پیامدهای آن، ارکان مسوول در نظام باید اقدام کنند.

نوبخت اظهار داشت: اگر حاکمیت قانون مخدوش شود دستاوردهای نظام در شرایط نامناسب منطقه دچار مخاطره خواهد شد؛ رخدادی که تشنج آفرینان مسوول آن خواهند بود.

همچنین ایرنا نوشت؛

سید حسین هاشمی استاندار تهران گفت: در جلسه شورای تامین استان تهران که با حضور تمامی اعضا برگزار شد ضمن تقدیر از مردم برای حضور گسترده و پرشور خود در راهپیمایی روز قدس از عوامل اجرایی، امنیتی و انتظامی برای برگزاری هرچه باشکوه تر این آئین جهانی تقدیر به عمل آمد.

وی اظهار کرد: در این جلسه ابعاد حادثه روز قدس (اهانت به رئیس جمهوری توسط جمعی محدود) مورد بحث و بررسی قرار گرفت و نکته حائز اهمیت این بود که همه نهادهای مسئول اهانت به رئیس جمهوری را جرم مشهود دانسته و بر برخورد قاطع با مسببین این حادثه تاکید داشتند.

استاندار تهران با اشاره به اینکه کار کارشناسی برای شناسایی عوامل و روشن شدن ابعاد دقیق این ماجرا در حال انجام است گفت: همه اعضای شورای تامین استان تهران موظف شدند که اطلاعات دقیق مربوط به این حادثه را با هدف برخورد قاطع و قانونی با این قبیل از اقدامات خودسرانه و همچنین مجازات عاملین آن ارائه کند.

وی با بیان اینکه این اقدام نابخردانه در راستای منافع دشمنان اسلام و رژیم صهیونستی انجام شد تصریح کرد: متاسفانه اقدام نابخردانه و خودسرانه این جمع محدود در روز گذشته موجب شد انعکاس عظمت و شکوه حماسه مردم در آئین روز جهانی قدس در رسانه های خارجی تحت الشعاع قرار گیرد.

استاندار تهران تاکید کرد: اطلاعات تکمیلی در خصوص ابعاد این حادثه و شناسایی مسببان آن پس از تکمیل مراحل کارشناسی در أسرع وقت جهت اطلاع عموم مردم شریف ایران اعلام خواهد شد.
29214

کد N1721434

وبگردی