آفتاب
دولت یازدهم/ سخن اعداد

حدود سه هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری خصوصی در بخش آب و فاضلاب خراسان رضوی

حدود سه هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری خصوصی در بخش آب و فاضلاب خراسان رضوی

مشهد- ایرنا- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت: در طول فعالیت دولت یازدهم میزان 2 هزار و 900 میلیارد ریال سرمایه گذاری بخش خصوصی در بخش آب و فاضلاب این استان جذب شد.
حسین اسماعیلیان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: توسعه سرمایه گذاری بخش خصوصی برای تکمیل طرحهای آب و فاضلاب از جمله رویکردهای دولت یازدهم بود.
وی ادامه داد: تا سال 1392 هیچ پروژه ای در خراسان رضوی از محل سرمایه بخش خصوصی اجرا نشده بود اما از 1392 با فعالیت دولت یازدهم تاکنون 2 هزار و 900 میلیارد ریال پروژه از طریق جذب سرمایه بخش خصوصی در استان اجرا شده است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت: پروژه تصفیه خانه فاضلاب کاشمر با هزار و 800 میلیارد ریال اعتبار، تصفیه خانه فاضلاب گلبهار با 700 میلیارد ریال و تصفیه خانه فاضلاب شهرک توحید سبزوار با 400 میلیارد ریال اعتبار پروژه هایی هستند که از این محل در دست اجرا قرا دارند.

* آبرسانی به تربت حیدریه پس از 12 سال وقفه
وی در ادامه از اجرای طرح آبرسانی به تربت حیدریه پس از 12 سال وقفه، در دولت یازدهم خبر داد و افزود: تربت حیدریه از شهرهای دچار بحران آبی و با قطع و جیره بندی آب مواجه بود.
اسماعیلیان ادامه داد: با اجرای این طرح با 370 میلیارد ریال طی 2 سال گذشته قطعی و جیره بندی آب در این شهرستان و هیچیک از شهرهای دارای تنش آبی منطقه وجود نداشته است.
وی گفت: هر سال حداقل 28 شهر خراسان رضوی طی تابستان در شرایط تنش آبی قرار می گیرند. با اجرای پروژه های تامین آب و توجه دولت یازدهم به موضوع آب خوشبختانه طی سالهای اخیر به خوبی از این تنشها عبور کرده ایم.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی افزود: در سال های 94 و 95 به ترتیب 33 و 30 شهر استان با جمعیت حدود یک میلیون و 300 هزار نفر با شرایط تنش آبی مواجه بود و پیش بینی می شود در تابستان امسال نیز 29 شهر در شرایط تنش آبی قرار داشته باشند.
وی ادامه داد: با توجه به سیاست دولت مبنی بر عدم جیره بندی آب، برای گذر از شرایط تنش آبی در سال گذشته برنامه ریزی و اقدامات گسترده ای از جمله حفر و جا به جایی 45 حلقه چاه انجام شد که ظرفیت تامین آب را به هزار و 135 لیتر بر ثانیه افرایش داد.
شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی با تحت پوشش قرار دادن 73 شهر استان(به جز مشهد) و جمعیتی حدود یک میلیون و 800 هزار نفر در بخش آب و 550 هزار نفر در بخش فاضلاب مشغول خدمت رسانی به مشترکان است.
خبرنگار: ندا جواهرفر **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
7505/1858
کد N1721068

وبگردی