آفتاب

ایران میزبان برگزاری کنگره پستی آسیا و اقیانوسیه شد

ایران میزبان برگزاری کنگره پستی آسیا و اقیانوسیه شد

معاون وزیر ارتباطات از میزبانی ایران برای برگزاری دوازدهمین کنگره اتحادیه پستی آسیا و اقیانوسیه(APPU) برای سال ۲۰۱۷ خبر داد. حسین مهری از ...

خبرگزاری مهر:معاون وزیر ارتباطات از میزبانی ایران برای برگزاری دوازدهمین کنگره اتحادیه پستی آسیا و اقیانوسیه(APPU) برای سال ۲۰۱۷ خبر داد. حسین مهری از برگزاری دوازدهمین کنگره اتحادیه پستی آسیا و اقیانوسیه (APPU) به‌عنوان بالاترین مرجع تصمیم‌گیری در این اتحادیه، پس از ۱۷ سال و با حضور ۳۲ کشور در تهران خبر داد و گفت: ایران در سال ۱۸۷۷ پس از گذشت ۳ سال از تشکیل اتحادیه جهانی پست در سال ۱۸۷۴، به این اتحادیه پیوسته است. هم اکنون نیز ۱۹۲ کشور عضو این اتحادیه هستند. مدیرعامل شرکت ملی پست با بیان اینکه کنگره پستی آسیا و اقیانوسیه، بزرگ‌ترین کنگره منطقه ‏ای در سطح آسیا و اقیانوسیه و مهم‌ترین مجمع تصمیم‌‏گیری درخصوص توسعه و بهبود امور پستی در منطقه است، خاطرنشان کرد: براساس هماهنگی‌های به عمل آمده، کنگره ۲۰۱۷ اتحادیه پستی آسیا و اقیانوسیه با هدف تبیین و بررسی سیاست‌های منطقه‌ای در حوزه پستی و تبادل تجربیات و توسعه همکاری‌های بین‌المللی، به میزبانی ایران ۱۲ تا ۱۵ تیرماه سال جاری در هتل المپیک تهران برگزار می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۳۲ کشور در این اتحادیه عضویت دارند افزود: ایران پس از ۱۷ سال دوباره میزبانی برگزاری کنگره اتحادیه پستی آسیا و اقیانوسیه را برعهده گرفته است؛ این کنگره در سطح وزرا، معاونان وزیر، مدیران عامل و سفرای کشورها برگزار می‌شود و دبیر کل اتحادیه پستی جهانی، معاون وی و همچنین رئیس شورای راهبری اتحادیه نیز در این کنگره حضور دارند. مهری به حضور کشورهای ترکیه، سوئیس و فرانسه به‌عنوان ناظر در این کنگره اشاره کرد و گفت: توسعه سرویس‌های الکترونیکی، تجارت الکترونیک مرزی و فرامرزی، توسعه سرویس‌های مالی، توسعه پایدار و دغدغه زیست محیطی و امضای تفاهم‌نامه با برخی کشورها از جمله کره جنوبی از برنامه‌های این کنگره ۴ روزه است.

کد N1720869

وبگردی