آفتاب
حجت‌الاسلام رئیسی در قم:

مسئله فلسطین فقط حمایت از یک قطعه خاک نیست

مسئله فلسطین فقط حمایت از یک قطعه خاک نیست

قم - تولیت آستان قدس رضوی گفت: مسئله فلسطین فقط حمایت از یک قطعه خاک نیست بلکه آزمایشگاه تعهد بشریت به آرمان‌های اخلاقی و انسانی و الهی است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی پیش از ظهر جمعه در جمع  راهپیمایان روز جهانی قدس در قم اظهار کرد: حدود ۷۰ سال از اشغال سرزمین فلسطین می‌گذرد. در این دهه‌ها امپراطوری جهنمی که خود را از نیل تا فرات می‌دید نگاهش به عربستان و حجاز نگاه خیبر بود.

وی گفت: غرب، آسیا و شمال آفریقا و منطقه را ناامن کرده بود. بسیاری از زنان و کودکان و مردان و جوانان را کشتند و بسیاری را به اسارت بردند. خانه و کاشانه مردم فلسطین را بر سر آنها خراب کردند و ظلم وصف ناشدنی بر مردم این منطقه کردند.

تولیت آستان قدس رضوی افزود: مستکبران عالم از این گروه صهیونیسم اشغالگر باتمام قوا و امکانات و ظرفیت حمایت کردند. در سازمان ملل تمامی قطعنامه‌های پیشنهادی حمایت از مردم فلسطین را وتو کردند.

وی تأکید کرد: اینکه ظلم و جنایتی که بر مردم منطقه و فلسطین رفت را کمتر می‌توان به تصویر کشید و با قلم و بیان آنها را ترسیم کرد.

حجت الاسلام رئیسی اظهار داشت: صهیونیست‌ها فساد بسیاری در این منطقه برپا کرده و مستکبران عالم از آنها حمایت معنوی و مادی کردند و به هر شکل ممکن این رژیم جعلی و پوشالی را سرپا نگه داشتند.

وی با بیان اینکه تلاش آنها این بود که این جریان باطل و فاسق تمام عرصه‌های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی منطقه را در اختیار بگیرد، افزود: مسئله فلسطین فقط حمایت از یک قطعه خاک نیست بلکه آزمایشگاه تعهد بشریت به آرمان‌های اخلاقی و انسانی و الهی است.

کد N1720489

وبگردی