آفتاب

موضع مطهری درباره حواشی حضورش در راهپیمایی/شمخانی:حمله موشکی سپاه به داعش اقدامی منطقی بود

موضع مطهری درباره حواشی حضورش در راهپیمایی/شمخانی:حمله موشکی سپاه به داعش اقدامی منطقی بود

تسنیم نوشت: رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: مردم ایران از تهدیدات آمریکا و اسرائیل هراسی ندارند و باید بدانیم قدرت حضور مردم درهمه صحنه‌های انقلاب اسلامی از قدرت هر موشکی بیشتر بوده و باید قدر این وحدت را بدانیم.

 آیت‌الله احمد جنتی با اشاره به حضور پرشور مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس در قم اظهار داشت: نظام و دولت باید قدردان این مردم همیشه درصحنه باشند.

رئیس مجلس خبرگان رهبری قدرت حضور مردم را مؤثرتر از موشک‌ها دانست و افزود: مردم ایران از تهدیدات آمریکا و اسرائیل هراسی ندارند و باید بدانیم قدرت حضور مردم درهمه صحنه‌های انقلاب اسلامی از قدرت هر موشکی بیشتر بوده و باید قدر این وحدت را بدانیم.

وی موفقیت سپاه را در گرفتن انتقام شهدای اقدامات اخیر تروریسم‌ها در تهران را یادآوری و تصریح کرد: موشک‌ها اول در قلب آمریکا و اسرائیل فرود آمده و بعد به پیشانی داعش برخورد کرده و انتقام مظلومیت مردم ایران را گرفت.

آیت‌الله جنتی با تأکید بر به پایان رسیدن عمر رژیم صهیونیسم و ظلم به مردم فلسطین خاطرنشان کرد: پیام این راهپیمایی بر اساس گفته مقام معظم رهبری، پایان عمر این رژیم در کمتر از 25 سال است و ما جشن ظهور امام زمان(عج) و منجی عالم بشریت را در قدس برگزار خواهیم کرد.

واکنش دبیر شورای عالی امنیت به حمله موشکی سپاه به داعش

علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی در حاشیه مراسم روز قدس درباره حمله موشکی سپاه پاسداران به مواضع تروریست‌ها گفت: قدرت برای این فراهم شده که در شرایط مورد نیاز به درستی به کار گرفته شود. بعد از جنگ تا به امروز یکی از منطقی ترین بکار گیری قدرت موشکی ایران در عملیات موشکی سپاه اخیر شکل گرفت.

وی به اهمیت روز قدس اشاره کرد و اظهار داشت: دقیق ترین و درست ترین آدرس در رابطه با همدردی با مسلمانان روز قدس است.

شمخانی تأکید کرد: بعد از انقلاب اسلامی حوادث زیادی در کشور رخ داد که روز قدس و مسئله فلسطین به موضوعی ثانوی تبدیل شود و درد مسلمانان به جای درد واقعی به درد کاذب مبتلا شود اما روز قدس تکرار این نقطه است که دقیق ترین و درست ترین آدرس همدری با مسلمانان جهان نه کنفرانس ریاض و نه محاصره قطر که روز قدس است.

همچنین ایلنا نوشت؛

اعراب بدانند که دشمن آنها اسرائیل است، نه ایران

علی مطهری پاسخ به سوالی درباره هجمه‌ای که به دولت وارد شده است و امروز این رفتارها با شما نشان از چیست گفت: من اطلاعی ندارم و نمی‌دانم سخنگو و هیات رییسه باید پاسخگوی این رفتارها باشند.

وی در خصوص اینکه آیا این رفتارها را به هیات رییسه مجلس اطلاع خواهید داد نیز خاطرنشان کرد: این رفتارها چیز مهمی نیست.

مطهری گفت: پیام این راهپیمایی این است که مردم دنیا و مسلمانان و بخصوص اعراب بدانند که دشمن آنها اسرائیل است، نه ایران. بنابراین راهپیمایی‌های روز قدس در دنیا آثار مثبت فراوانی دارد.

او تاکید کرد: قطعا این راهمپمایی‌ها در روحیه مردم فلسطین و سایر مبارزان راه آزادی فلسطین موثر بوده است.

او درباره تفاوت راهپیمایی امسال با سال‌های قبل گفت: به هرحال امسال این راهپیمایی معنای خاص خود را دارد؛ چرا که هیات حاکمه جدیدی در امریکا به قدرت رسیده و رفتاری هم که عربستان سعودی پیش گرفته و اتحادی که میان عربستان، امریکا و اسرائیل ایجاد شده، تفاوت‌هایی ایجاد کرده است. آنها می‌خواهند عربستان را مقابل ایران قرار دهند و اسراییل را فراموش کنند و این باعث شده که راهپیایی امسال با سال های قبل متفاوت باشد و پیام خاص خود را داشته باشد.

29212

کد N1720486

وبگردی