آفتاب
در گفتگو با مهر عنوان شد:

استفاده از جوانان نقطه مثبت لیگ بود/ تعطیلات آزار دهنده بود

استفاده از جوانان نقطه مثبت لیگ بود/ تعطیلات آزار دهنده بود

پیشکسوت استقلال با تاکید بر اینکه در گذشته خیلی از بازیکنان جوان استفاده نمی شد، گفت: نقطه مثبت لیگ شانزدهم استفاده از بازیکنان جوان و بی نام و نشان بود.

مهدی فنوی زاده در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص ارزیابی کلی از لیگ شانزدهم گفت: لیگ فراز و نشیب زیادی داشت متاسفانه تعطیلات پی در پی باعث شد تا مسابقات جذابیت نداشته باشد. تیم ها تا می خواستند به شرایط ایده آل برسند مسابقات به خاطر اردوهای تیم ملی تعطیل می شد و اجازه نمی داد بازیکنان در کوران مسابقات قرار بگیرند البته با تمام این مشکلات لیگ شانزدهم در مجموع خوب بود و پرسپولیس توانست با بازیهای زیبا و نتایج قابل قبولی که بدست آورد بعد از سالها جام را بالای سر ببرد. استقلال هم شروع بسیار بدی داشت اما در نیم فصل دوم و با درخشش جوانانش توانست عملکرد خیره کننده ای داشته باشد و در هر ۸ هفته به پیروزی رسیده و در پایان فصل از رده یازدهم جدول به مقام دوم برسد و حتی تراکتورسازی تبریز را پشت سر بگذارد.

وی در پاسخ به این پرسش آیا در لیگ شانزدهم اتفاق مثبتی رخ داد که توجه شما را جلب کند، ادامه داد: به نظر من تنها اتفاق مثبت استفاده تیم ها از بازیکنان جوان بود. در لیگ های گذشته به ندرت به بازیکنان جوان بها می دادند اما در لیگ شانزدهم بازیکنان جوان در فوتبال ما تاثیر بسزایی داشتند.

فنونی زاده در پاسخ به این پرسش که آیا لیگ شانزدهم از نظر کیفی و فنی شرایط بهتری نسبت به قبل داشته گفت: از نظر کیفی تغییر محسوسی دیده شد. شاید اگر تعطیلات مکرر در لیگ بوجود نمی آمد پیشرفت قابل ملاحظه ای را در لیگ شاهد بودیم اما تعطیلات باعث شد تا تیم ها چندین بار بدنسازی انجام داده و بازیکنان کیفیت لازم را نداشته باشند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا جوانگرایی که دربرخی تیم ها بوجود آمد در لیگ تاثیرگذار بود یا خیر، افزود: به اعتقاد من بهترین نقطه روشن لیگ شانزدهم عملکرد بازیکنان جوان بود که باعث شد جذابیت خاصی به لیگ داده شود. آنها پر از انرژی هستند و با تمام توانشان بازی کردند، در خدمت تیم بودند و به خاطر جوان بودنشان دچار حاشیه نشدندو اطمینان دارم بازیکنانی مثل امید نورافکن، فرشید اسماعیلی، مرتضی تبریزی می توانند در کنار با تجربه ها برای تیم ملی مفید باشند.

پیشکسوت استقلال در پاسخ به این پرسش که به نظر شما نقاط مثبت و ضعف لیگ شانزدهم چه بود، گفت: نقطه مثبت لیگ شانزدهم آشتی هواداران با ورزشگاه بود و نقطه منفی آن می توان تا حدودی به بی برنامگی لیگ شانزدهم اشاره کرد که باعث شد هم بازیها بی کیفیت شود و هم هواداران از ورزشگاه رانده شوند.

وی در پایان و در پاسخ به این پرسش که برای لیگ هفدهم چه پیشنهادی دارید گفت: اگر می خواهید تیم ملی قوی داشته باشیم باید طوری برنامه ریزی کنیم که مسابقات به طور منظم برگزار شود. امیدوارم مسئولان برگزاری مسابقات امسال بازیها را بدون وقفه برگزار کنند تا تیم ها از بابت مسائل فنی و مالی متضرر نشوند.

کد N1720279

وبگردی