آفتاب
اختصاصی مهر؛

بخشنامه وزارت ورزش به فدراسیون هابرای همکاری بایک آژانس هواپیمایی

بخشنامه وزارت ورزش به فدراسیون هابرای همکاری بایک آژانس هواپیمایی

وزارت ورزش در بخش نامه ای به تمام فدراسیون ها، آنها را به همکاری با آژانس هواپیمایی تحت مدیریت صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزشی ملزم کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، شرکت هواپیمایی «قهرمان سیر» از شرکت های زیر مجموع صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزشی به حساب می آید که البته این در سال های اخیر فعالیت خیلی زیادی نداشت طوریکه طی یکی دو سال گذشته تقریبا فعالیت های این شرکت به «صفر» رسیده بود. 

صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزشی اما همزمان با آغاز مدیریت محمد جمشیدی در این صندوق، رسیدگی به اوضاع این شرکت را به عنوان یکی از اولویت ها در دستور کار قرار داد. در همین راستا ترکیب جدیدی برای هیات مدیره این شرکت تشکیل شد و همزمان با پیگیری کارهای اداری و قانونی لازم، نیروهای پرسنلی آژانس انتخاب و تعیین محل دفتر و فعالیت آنها توسط صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش انجام شد. 

یکی از مهمترین اقدامات انجام شده در این زمینه مربوط به یکسان سازی سهمیه مالکیت آژانس هواپیمایی بود. پیش از این بخش بیشتر مالکیت این آژانس در اختیار بخش خصوصی قرار داشت و فقط ۴۰ - ۳۰ درصد آن متعلق به صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش بود اما مدیریت این صندوق با خرید سهمیه ای که در اختیار بخش خصوصی بود، مالکیت این آژانس را به طور صد در صد در اختیار خود قرار داد. 

بدین ترتیب آژانس هواپیمایی وابسته به صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزشی از اواخر سال گذشته دوره جدید فعالیت خود را با نظارت کامل این صندوق به طور رسمی آغاز کرد. بر همین اساس وزارت ورزش اخیرا طی بخشنامه ای به تمام فدراسیون ها، آنها را به همکاری با این آژانس هواپیمایی برای تهیه بلیت و تمام کارهای مربوط به اعزام و اقامت ورزشکاران و تیم ها در محل برگزاری مسابقات، ملزم کرده است. این بخشنامه از طرف معاونت مالی وزارت ورزش به فدراسیون ها ارسال شده  است.

سیدعلی آقازاده، سرپرست معاونت مالی وزارت ورزش در گفتگو با خبرنگار مهر در این مورد توضیح داد و گفت: از مهمترین مزایای این آژانس برای ورزش کشور، درآمدزایی است که می تواند برای صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزشی داشته باشد و اینگونه این صندوق را به تامین هزینه ای لازم برای فعالیت گسترده تر همراهی کند. در واقع سود همکاری با این آژانس هواپیمایی به خود ورزش باز می گردد. این آژانس هواپیمایی عینا ارائه دهنده خدماتی است که دیگر آژانس های هواپیمایی و مسافربری دارند. 

سرپرست معاونت مالی وزارت ورزشتصریح کرد: به همین دلیل بخشنامه فوق را برای فدراسیون ها ارسال کردیم تا آنها از این پس تمام کارهای لازم برای اعزام ورزشکاران وتیم های شان اعم از تهیه بلیط، ویزا، اقامت و رزرو هتل و ... را از طریق این شرکت انجام دهند. قطعا خود جامعه ورزش بیشترین سود را از این همکاری خواهد برد. 

کد N1720277

وبگردی