آفتاب

نجات هفت ملوان لنج باری از غرق شدن در خلیج فارس

نجات هفت ملوان لنج باری از غرق شدن در خلیج فارس

بوشهر- ایرنا- معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: شناورهای ناجی این اداره با انجام عملیات امداد هفت ملوان موتور لنج باری را در آبهای خلیج فارس در نزدیکی بندر عسلویه از خطر غرق شدن نجات دادند.

به گزارش ایرنا، روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر روز پنجشنبه به نقل از محمد شکیبی نسب افزود: در پی اعلام اضطرار موتور لنج حادثه دیده که در مسیر دبی به بندر امام خمینی در حرکت بود به مرکز جستجو و نجات دریایی عسلویه مبنی بر آبگرفتگی شدید و نیاز فوری به تخلیه آب، بلافاصله هماهنگی های لازم انجام و شناور های ناجی 18 و یدکش ماهان به منطقه اعزام شدند.
وی اضافه کرد: با رسیدن ناجی 18 به موقعیت و تحویل پمپ تخلیه آب، به سرعت عملیات تخلیه آب از موبور لنج حادثه دیده آغاز شد و یدک کش ماهان نیز با قرار گرفتن در محل و به دلیل شدت آبگرفتگی پمپ تخلیه دوم را بکار گرفت اما پس از ساعت ها تلاش آبگرفتگی شناور غیر قابل مهار اعلام شد.
معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر ادامه داد: پس از حصول اطمینان عوامل عملیاتی از نبود امکان نجات شناور ، ناجی 18 هر هفت خدمه موتور لنج غرق شده را در اسکله پارس بندر عسلویه تحویل عوامل مربوطه داد.
بندر عسلویه در فاصله 285 کیلومتری جنوب بوشهر واقع است.
6043/6047**
خبرنگار: مونا عیدان** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
کد N1720041

وبگردی