آفتاب

180 فرصت هنرمندان بسیجی برای تولید اثر

180 فرصت هنرمندان بسیجی برای تولید اثر

بوشهر- ایرنا- رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور گفت: راهبرد جدی این سازمان در سال جاری حمایت از 180 اثر تولیدی در رشته های مختلف هنری توسط هنرمندان بسیجی است.

به گزارش ایرنا، سردار غلامرضا منتظری چهارشنبه شب در نشست با هنرمندان بسیجی استان بوشهر افزود: این فرصت ها به نام هیچکدام از استان ها نوشته نشده و هر استانی بسته به شایستگی های خود می تواند در برخوردای از این فرصت ها گوی سبقت را از دیگر استانها برباید.
وی با اشاره به اینکه برای هر کدام از رشته های هنری ظرفیت تولید اثر خاصی برای هنرمندان این رشته ها مشخص شده بیان کرد: فرصت های تولیدی یاد شده برای هنرهایی مانند موسیقی، فیلم، هنر تجسمی، عکس، هنرهای نمایشی مشخص شده است.
منتظری ادامه داد: امسال مردمی شدن هنر نیز از راهبردهای اصلی سازمان بسیج هنرمندان است و اعتقاد داریم هنر هنرمندان باید بر سر سفره مردم دیده شود.
وی گفت: نخستین جایی که باید هنر بسیجی جلوه پیدا کند مسجد است و در این ارتباط هر کانون یک مسجد را به عنوان پاتوق هنری خود انتخاب خواهد کرد.
وی ادامه داد: هنرمند با هدف افزایش جاذبه مسجد می تواند پای هزاران نفر از مردم را به مساجد باز کند.
منتظری بیان کرد: هنر تجسمی در سکوت خود به تنهایی کار 100 مبلغ را انجام می دهد، به همین دلیل استفاده از ظرفیت هنر باید مورد توجه جدی قرار گیرد.
رئیس سازمان بسیج هنرمندان ادامه داد: هنرمندان نیز به جای اینکه در جایی رسمی مانند سالن های همایش مورد تجلیل قرار گیرند باید در مساجد و در دل مردم تجلیل شوند.
منتظری گفت: مساله محوری نیز از جمله راهبردهای جدی سازمان بسیج هنرمندان برای سال جاری است و باید متناسب با نیازهای فراوان موجود در کشور ببینیم کدام نیاز مساله روز کشور است و بطور جدی به آن بپردازیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به عملیات موشکی سپاه پاسدارانقلاب اسلامی به مقر داعش در دیر الزور سوریه اظهار داشت: شاعران بسیجی نیز می توانند در قالب شعر خود قلب داعش را نشانه بگیرند زیرا شعر و کلام قدرتی فراتر از موشک های واقعی دارد.
منتظری بیان کرد: هم اکنون که دوران جنگ نرم است نیاز نیست که تنها به موشک های سپاه و ارتش دل ببندیم بلکه باید از ظرفیت هنرمندان در قالب جنگ نرم برای مقابله باد دشمن تلاش کنیم.
7212/6043**
خبرنگار: عبدالصمد شهریاری** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
کد N1719988

وبگردی