آفتاب

حکم متفاوت قضایی برای 2 متخلف حوزه محیط زیست در استان بوشهر

حکم متفاوت قضایی برای 2 متخلف حوزه محیط زیست در استان بوشهر

بوشهر- ایرنا- مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: با رای دادگاه عمومی سعدآباد شهرستان دشتستان 2متخلف حوزه محیط زیست در این استان به تهیه آلبوم عکس پرندگان محکوم شدند.

به گزارش ایرنا، حسین دلشب روز چهارشنبه در نشست بررسی تخلفات حوزه محیط زیست استان بوشهر افزود: این 2 متهم در هنگام شکار همراه با تعداد قابل توجهی لاشه پرنده و یک قبضه سلاح شکاری سوزنی که مربوط به فرد دیگری بود دستگیر و به مراجع قانونی تحویل شده بودند.
وی بیان کرد: بزهکاری این 2 متخلف پس از بررسی توسط قاضی پرونده در شعبه اول دادگاه عمومی سعد آباد شهرستان دشتستان، محرز و مسلم و حکم نهایی برای آنها صادر شد.
دلشب ادامه داد: بجز صدور محکومیت و پرداخت جرائم و جزای نقدی و غیر نقدی برای متخلفان توسط دادگاه، آنها مکلف شدند طبق رای و به استناد قانون، ظرف شش ماه از تاریخ قطعیت رای تصویر 50 گونه پرنده را به دلخواه و به ابعاد 10 در 15 سانتی متر تهیه و در یک آلبوم تحویل اداره حفاظت محیط زیست دشتستان دهند و رسید آن را به اجرای احکام کیفری ارائه کنند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: به دلیل شکار و صیدغیر مجاز در برخی مناطق استان بوشهر گونه های منحصر به فرد و مختص به زیستگاههای موجود، در خطر انقراض قرار گرفته اند و این زنگ خطر برای مردم با فرهنگ استان بوشهر محسوب می شود.
دلشب یادآور شد: سازمان حفاظت محیط زیست و به تبع آن این اداره کل بر فرهنگ سازی و اصلاح و ارتقا مثبت نگرش جامعه نسبت به مسائل محیط زیستی تلاش می کند که در این بین همکاری و تعامل دستگاه قضایی نیز قابل تقدیر است.
7212/6043**
خبرنگار: عبدالصمد شهریاری** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
کد N1719841

وبگردی