آفتاب

تهران برای برگزاری باشکوه روز جهانی قدس آماده می شود

تهران برای برگزاری باشکوه روز جهانی قدس آماده می شود

ارگان ها و سازمان های مختلف به منظور حضور هرچه باشکوه تر شهروندان در راهپیمایی روز جهانی قدس تمهیدات ویژه ای اندیشیده اند.

به گزارش خبرنگار مهر، در آستانه برگزاری راهپیمایی روز جهانی قدس، همه ارگان ها و سازمان ها؛ به ارائه برنامه های متعدد فرهنگی - خدماتی پرداخته اند که هدف آن برگزاری هر چه باشکوه تر و فراهم ساختن شرایط مناسب برای حضور میلیونی مردم است.

کاهش فاصله قطارها

احمد احمدی بافنده مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو با بیان  اینکه روز جهانی قدس نماد وحدت و اراده ملت‌های مسلمان جهان برای مقابله با استکبار جهانی است افزود: مترو تهران برای سهولت در تردد نمازگزاران و راهپیمایان این روز بزرگ، از ۹ صبح روز جمعه ۲ تیر تا پایان مراسم، در تمام خطوط به صورت رایگان ارائه خدمت خواهد کرد همچنین اعزام قطار به خصوص در خطوطی که در مسیر راهپیمایی قرار دارند افزایش می‌یابد.

وی ادامه داد: بیشترین افزایش سرویس دهی در خط ۴ مترو تهران که در مسیر راهپیمایی قرار دارد، انجام خواهد شد و به این منظور فاصله گذر قطارهای این خط از ۹ دقیقه به ۶ دقیقه کاهش می‌یابد. ضمن آنکه این آمادگی وجود دارد تا در هنگام اتمام راهپیمایی و ازدحام مسافران با اعزام قطارهای فوق‌العاده فاصله گذر قطارها به یک و نیم تا دو دقیقه کاهش یابد.

آماده باش ۱۳۰ ایستگاه آتش نشانی و ۲۲۰ آتش نشان

سعید شریف‌زاده مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با اعلام این خبر افزود: با فرا رسیدن روز جهانی قدس و برگزاری مراسم راهپیمایی در این روز بزرگ، آتش‌نشانان در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان، دوم تیر ماه سال جاری به طور ویژه، تامین ایمنی مراسم راهپیمایی را بر عهده خواهند داشت.

وی تصریح کرد: علاوه بر آماده‌باش ۱۳۰ ایستگاه آتش‌نشانی، ۲۲۰ نفر از آتش‌نشانان به همراه ۳۹ دستگاه خودروهای سبک و سنگین عملیاتی و ۴۱ دستگاه موتورسیکلت از ساعت ۸:۰۰ صبح تا پایان نماز جمعه در ۷۰ نقطه از مسیرهای مختلف راهپیمایی و محل برگزاری نماز جمعه(دانشگاه تهران) مستقر هستند تا بتوانند با آمادگی کامل در کوتاهترین زمان ممکن خود را برای امدادرسانی به شهروندان به محل حوادث احتمالی برسانند.

آمادگی صد در صدی نیروی انتظامی

فرمانده ناجا به تمهیدات نیرو در خصوص مراسم روز قدس و عید فطر اشاره کرد و گفت: نیروی انتظامی برای تأمین امنیت این دو مراسم، با آمادگی صد در صدی حضور داشته و تأمین امنیت آن را بر عهده دارد.

این مقام عالی انتظامی کشور تصریح کرد: پیش بینی‌های لازم برای نظم و امنیت روز قدس در نظر گرفته شده به گونه‌ای که همکارانم آمادگی کامل دارند تا از ساعاتی قبل از مراسم در محل‌های تعیین شده حضور داشته و اقدامات امنیتی – انتظامی و ترافیکی را انجام دهند.

سردار اشتری در خاتمه گفت: ان شاء الله امسال نیز همچون سال‌های گذشته مردم ضمن حضور پرشور خود در راهپیمایی روز قدس، همکاری لازم را با خدمتگزاران خود داشته باشند.

آمادگی ناوگان حمل و نقل عمومی
به مناسبت فرا رسیدن روز جهانی قدس ناوگان حمل و نقل عمومی شمال تهران، آماده خدمات رسانی رایگان به روزه داران جهت حضور هر چه با شکوهتر در مراسم راهپیمایی است.

عبدالمطلب توجهی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه یک با بیان خبر فوق اظهار داشت: هر ساله در روز های قدس، عید سعید فطر و ۲۲ بهمن ناوگان اتوبوسرانی منطقه آماده در اختیار گذاردن ظرفیت کامل ناوگان خود برای تسهیل و تسریع در جابه جایی راهپیمایان روزه دار و نمازگزاران است.

توجهی تصریح کرد: میدان مادر در شهرک شهید محلاتی محل اصلی استقرار اتوبوس ها برای اعزام راهپیمایان است و در کنار آن به درخواست شورایاران ، هیات امنای مساجد، پایگاه های بسیج و... اتوبوس به محل تجمع متقاضیان اعزام می شود.

وی در خصوص خدمات رسانی در میادین نیز گفت: در میادین اصلی از جمله قدس، تجریش، چیذر و... نیز خدمات رسانی به متقاضیان انجام می شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: به وسیله تراکت هایی که در جلوی اتوبوس ها نصب شده مسیر اتوبوس به اطلاع شهروندان می رسد.

وی خاطر نشان ساخت: گشت بازرسی هم به صورت عامل در میادین اصلی و شهرک شهید محلاتی و در میدان ولیعصر(عج) هم برای راهنمایی شهروندان و دسته بندی اتوبوس ها مستقر می شوند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه یک تصریح کرد: مدیریت شهری نیز با همه توان خود در این مراسم با شکوه و راهپیمایی روز قدس شرکت فعال خواهد داشت و کلیه واحدهای شهرداری نیز جهت خدمت رسانی به عزیزان روزه دار آماده خدمت رسانی هستند.

خدمات رسانی در میدان آزادی

شهردار منطقه۲۱ از اتخاذ تدابیر اجرایی خاص معاونت های مختلف این منطقه و تشکیل کارگروه ویژه برگزاری مراسم روز جهانی قدس به منظور حضور هرچه باشکوه تر شهروندان با هدف ایجاد وحدت و همدلی بیش از پیش مردم انقلابی این بخش از پایتخت با ملت مظلوم فلسطین خبر داد.

 جمال بافرانی شهردار این منطقه با اشاره به اینکه روز جهانی قدس میراث ماندگار حضرت امام خمینی (ره) و همچنین محور وحدت جهان اسلام و نماد یکپارچگی امت اسلامی به ویژه ملت مسلمان ایران در موضوع حساس فلسطین و حمایت از آرمان قدس شریف و معرفی رژیم صهیونیستی به عنوان دشمن مشترک امت اسلامی است گفت: که حضور هرچه باشکوه تر مسلمانان روزه دار در راهپیمایی روز جهانی قدس؛ اقتدار امت اسلام در مقابل اشغالگران صهیونیسم را به اثبات می رساند و یادآور این موضوع است که حکومت های فاسد هرگز در برابر مسلمانان پیروز نخواهند شد.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت های گسترده معاونت امور اجتماعی و فرهنگی منطقه۲۱ به مناسبت فرارسیدن این روز جهانی افزود: شهرداری منطقه۲۱ همچون سنوات گذشته اقدام به اتخاذ تدابیر ویژه و اجرای برنامه های مناسبتی خاص این روز با همکاری کلیه معاونت ها، ادارات و نواحی این منطقه کرده که  از آن جمله می توان به برگزاری ویژه برنامه هایی تحت عنوان "عصر مقاومت" در قالب اجرای مراسم شب های شعر، برپایی نمایشگاه عکس با محوریت فلسطین و قدس، سخنرانی، فضاسازی اماکن محوری سطح منطقه از جمله سرای محلات و مساجد محوری اشاره کرد.

شهردار منطقه۲۱ همچنین درخصوص برنام های دردست اقدام معاونت خدمات شهری و محیط زیست منطقه برای این روز تصریح کرد: در همین راستا اداره زیباسازی با نصب بنرهای مناسبتی روز جهانی قدس در سطح معابر عبوری راهپیمایی و اداره خدمات شهری با پاکسازی مسیر راهپیمایی از مسجد رسول اکرم(ص) واقع در بلوار شاهد ناحیه یک منطقه۲۱ به سمت بزرگراه شهید لشگری و مقصد نهایی راهپیمایی روز جهانی قدس که "میدان آزادی" است، به ارائه خدمات ویژه ی این روز خواهند پرداخت.

به گفته ی این مقام مسئول؛ اداره مدیریت پسماند معاونت خدمات شهری و محیط زیست منطقه۲۱ نیز با اکیپ کامل و طبق پیش بینی انجام شده بر اساس "زون بندی" معین معاونت خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران در محور های محدوده ی خیابان فلسطین مستقر بوده و اقدام به جمع آوری پسماندهای خشک محدوده مشخص شده قبل، حین و پس از نماز جمعه و راهپیمایی خواهد کرد.

بافرانی در خاتمه با اشاره به استقرار تعداد مشخصی اتوبوس طبق روال سنوات گذشته در سطح محلات منطقه۲۱ برای اعزام شهروندان به محل برگزاری روز جهانی قدس خاطرنشان کرد: حضور هر چه با شکوه تر اقشار مختلف مردم در سراسر کشور در این روز اصلی ترین پیام نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران که همان حمایت از مظلومین در مقابل ظالمان زمانه و استکبار جهانی است را هرساله به جهانیان یادآور می شود.

بنابراین گزارش؛ طی هماهنگی انجام شده با سازمان اتوبوسرانی شهرداری تهران به منظور تسهیل حضور شهروندان روزه دار در مراسم روز جهانی قدس تعداد ۲۴ دستگاه اتوبوس راس ساعت ۷.۳۰ صبح مقابل مساجد منتخب محلات از جمله مسجد رسول اکرم(ص)، مسجد چهارده معصوم، مسجد النبی(ص)، مسجد امیرالمونین(ع)، مسجد فاطمه زهرا (س) و میدان کمال الملک (اصلی) تهرانسر مستقر خواهند بود.

حرکت راهپیمایان از قلب پایتخت

معاون اموراجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۱۲ تهران از اعزام شهروندان این منطقه به راهپیمایی عظیم روز جهانی قدس از سراهای محلات خبر داد.

محمدعلی قندهاری نیا معاون اموراجتماعی و فرهنگی این منطقه گفت : همزمان با آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و روز جهانی قدس ، اداره فرهنگی این حوزه با همکاری نواحی شش گانه و شورایاران محلات سیزده گانه ، به منظور رفاه حال شهروندان و هرچه باشکوهتر برگزار شدن راهپیمایی این روز ، شهروندان منطقه ۱۲ را با وسایل نقلیه در نظر گرفته شده از سراهای محلات به محل برپایی این راهپیمایی اعزام می نماید.

وی همچنین از اتخاذ تمهیدات لازم توسط معاونت امورشهری و فضای سبز این منطقه جهت پاکسازی و زیباسازی محورهای مربوط به منطقه ۱۲ که در مسیر راهپیمایی روز جهانی قدس قرار دارد (قبل و بعد از مراسم) خبر داد.

معاون اموراجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۱۲ تهران همچنین از همکاری این منطقه در آماده سازی مساجد ، حسینیه ها و بوستانهای بزرگ سطح محدوده ی این منطقه جهت برپایی نماز عید سعید فطر و توزیع ادعیه ی آن بین نمازگزاران خبر داد.

بسیج نیروها و تجهیزات

 قائم مقام شهرداری منطقه ۷ با اشاره به واقع شدن بخشی از محدوده منطقه در مسیر راهپیمایی روز جهانی قدس از تقسیم منطقه به پنج پهنه و آماده باش کامل در  مراسم باشکوه روز جهانی قدس خبر داد.

معاونت های اجرایی این منطقه با همراهی نواحی ۵ گانه قبل از برگزاری مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس با بسیج نیروها و تجهیزات و انجام اقدامات کاملی را در حوزه های امور شهری و محیط زیست، فنی و عمرانی و ترافیکی برای آماده سازی مسیر راهپیمایی در محدوده منطقه ۷ انجام دادند.

بر این اساس حضور معاونت های حمل و نقل و ترافیک، امور شهری و محیط زیست و فنی وعمرانی در کنار نواحی ۵ گانه در پهنه های تعیین شده شامل خیابان دماوند از تقاطع سبلان جنوبی تا میدان امام حسین (ع) و خیابان انقلاب از میدان امام حسین (ع) تا خیابان بهار در دستور کار قرار گرفت.

قائم مقام شهرداری منطقه ۷ با تشریح اقدامات معاونت حمل ونقل و ترافیک این منطقه در مسیر راهپیمایی روز جهانی قدس خاطر نشان کرد : ساماندهی، اصلاح و تعویض تابلوهای هدایت مسیر، انتظامی، اخباری و اخطاری، تعویض بشکه ها و استوانه های ایمنی، خط کشی گذرگاه عابرپیاده، خط کشی محوری، ساماندهی ایستگاه های BRT طول مسیر، رسیدگی به علائم و تجهیزات داخل و خارج ایستگاه های اتوبوس و هماهنگی های لازم با سازمان اتوبوسرانی، تاکسیرانی و مترو به منظور سرویس دهی منظم به شهروندان از جمله اقدامات این منطقه برای آماده سازی مسیر ویژه روزجهانی قدس بود.

وی نظافت ویژه کلیه سرویس بهداشتی های مسیر راهپیمایی و استقرار نیروهای فضای سبز و نگهبانی در بوستان شهدای صباغچی، ابتدای پل روشندلان و تقاطع شریعتی، نظافت و نخاله کشی کلیه باغچه ها، کاشت گل و گیاه باغچه ها و لچکی ها، بازپیرایی فضای سبز، شستشوی ویژه درختان معابر، شستشو و آبگیری و رفع نقص آبنمای روشندلان، نصب بنرهای اطلاع رسانی ، رنگ آمیزی دیواره مترو امام حسین (ع)، کافوها، پایه های پل روشندلان، جداول خیابان انقلاب نبش خیابان خاقانی، حذف زوائد فیزیکی، ترمیم نما و پوشاننده در محور دماوند انقلاب و اجرای سندپلاست بروی دیوارهای سنگی را از دیگر برنامه های پیش بینی شده معاونت خدمات شهری و محیط زیست منطقه در روز جهانی قدس برشمرد.

کاظمی در ادامه خاطرنشان کرد: استقرار اکیپ های انضباط شهری و معبربان در نقاط از پیش تعیین شده، لایروبی انهار محور خیابان انقلاب به متراژ ۹ هزار متر طول، شستشوی ایستگاه اتوبوس و BRT به متراژ ۶ هزار و ۳۰۰ مترمربع، شستشوی نرده های ترافیکی، گاردریل، جداول نیوجرسی به متراژ ۴۰ هزار و ۳۰۰ مترمربع، شستشوی تابلوهای کوچکتر از نیم متر به تعداد یکهزار و ۱۱۶ عدد و تابلوهای بزرگتر از نیم متر به متراژ ۷۵۰ متر مربع، شستشوی مخازن یکهزار و ۱۰۰ لیتری فلزی به تعداد ۱۲۸ عدد، شناسایی، طعمه گذاری، انسداد کلونی های موش، رفع سد معبر اصناف، بهسازی کیوسکهای مطبوعاتی و گلفروشی های موجود در مسیر از دیگر فعالیت هایی است که توسط معاوت خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه در راستای آماده سازی مسیر راهپیمایی روز جهانی قدس اجرا می شود.

وی از اجرای ویژه برنامه های فرهنگی و اجتماعی در روز جهانی قدس خبر داد و گفت: معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۷ با توجه به نزدیک شدن آخرین جمعه ماه مهمانی خدا و نامگذاری این روز به نام "روز جهانی قدس" از سوی بنیانگذار انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) به منظور همدلی و حمایت از مردم مظلوم فلسطین، با بسیج نیروهای اجرایی خود سعی دارد تا زمینه مناسبی را برای حضور باشکوه شهروندان روزه دار در راهپیمایی این روز مهم و مقدس فراهم کند.

قائم مقام شهرداری منطقه ۷ حضور در راهپیمایی روز مقدس و جهانی قدس را یک وظیفه شرعی و ملی دانست و بیان داشت: آماده سازی مسیرهای راهپیمایی از جمله میدان امام حسین(ع) و میدان هفتم تیر و استقبال از شهروندان روزه دار با بسیج نیروهای تلاشگر فرهنگی و اجتماعی از جمله برنامه های این معاونت در روز قدس است.

 وی با اشاره به اقدامات معاونت فنی و عمران منطقه،  تأکید کرد: وظیفه کلیه مسئولین ارگان ها و نهادها در این روز، فراهم کردن فضایی مناسب برای به تصویر کشیدن اتحاد ملت ایران است، از همین رو معاونت فنی و عمرانی منطقه به عنوان عضوی کوچک از خانواده بزرگ شهرداری، اقداماتی را با تلاش جهادگرانه در سطح معابر برای راهپیمایی شهروندان روزه دار انجام داده است که از جمله آن می توان لکه گیری آسفالت و کفپوش و همسطح سازی دریچه ها را با هدف رفع خطر معابر نام برد.

 کاظمی در پایان به  استقرار خودروهای پسماند خشک در مسیر راهپیمایی به تعداد ۱۰ دستگاه خودرو وانت، یک دستگاه خودرو مکانیزه و یک دستگاه خودرو کامیونت جمع آوری پسماند خشک، استقرار ۲۰ نفر کارگر مجهز به ۱۰ عدد مخزن ۲۴۰ و ۱۲۰ لیتری جمع آوری پسماند خشک و انجام عملیات جمع آوری به صورت مستمر تا پایان مراسم راهپیمایی و پاکسازی کامل محل پس از انجام مراسم، حضور آموزشگران بازیافت در طول مسیر راهپیمایی و انجام آموزش های مرتبط و توزیع کیسه زیست تخریب پذیر و بروشور آموزشی در بین راهپیمایان، آماده باش نیروهای خدمات شهری ، حضور نیروهای ۱۳۷ به همراه خودرو و تجهیزات کامل در روز برگزاری راهپیمائی قدس اشاره کرد

کد N1719819

وبگردی