آفتاب
معاون وزیر راه و شهرسازی:

121 بنای تاریخی کشور خریداری، بازسازی و به بخش خصوصی واگذار شده است

121 بنای تاریخی کشور خریداری، بازسازی و به بخش خصوصی واگذار شده است

خرم آباد - ایرنا - معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت مادر تخصصی عمران و بهساری شهر ایران گفت: 121 بنای تاریخی کشور توسط ستاد بازسازی بافت فرسوده خریداری و بازسازی شده و در اختیاربخش خصوصی قرار گرفته است که در هریک از این بناها اقدامات فرهنگی و اجتماعی خوبی انجام می شود.

به گزارش ایرنا محمد سعید ایزدی روز چهارشنبه در نشست بررسی بافت های تاریخی و فرسوده بروجرد در هتل زاگرس این شهر افزود: یکی از حمام های تاریخی بروجرد که می تواند گردشگران را جذب کند، خریداری و برای بهره برداری و انجام کارهای فرهنگی و اجتماعی به بخش خصوصی واگذار می کنیم.
وی رونق ساختار کهن بافت های تاریخی بروجرد را در اولویت وزارت راه و شهرسازی دانست و گفت: رونق این بافت تاریخی موجب جذب گردشگران می شود.
وی بروجرد را شهری ارزشمند و نمونه بی بدیلی از تمدن و فرهنگ شهری در ایران خواند و افزود: متاسفانه چهره بافت تاریخی و بناهای عظیم آن نیازمند رسیدگی جدی است.
ایزدی با بیان اینکه بروجرد ظرفیت بالایی در جذب گردشگر دارد، اظهار کرد: متاسفانه به دلیل بی توجهی به مرمت و بازسازی بافت تاریخی و فرسوده شهری ظرفیت گردشگری بروجرد از دست رفته است.
وی افزود: آزادسازی حریم امامزاده جعفر(ع)، مسجد جامع و بهسازی مسجد امام(ره) با نهایی شدن طرح آنان در برنامه سال 96 وزارتخانه قرار خواهد گرفت.
معاون وزیر راه و شهرسازی با انتقاد از وضعیت ایمنی بازار بروجرد گفت: نباید اجازه دهیم حادثه ای مانند پلاسکو در هیچ جای کشور تکرار شود و براین اساس باید بخشی از بازار بروجرد به ویژه کاروانسرای حافظی استحکام بخشی شود.
وی ادامه داد: برای استحکام بخش اولیه به بنای کاروانسرای حافظی بروجرد مبلغ 500 میلیون ریال اعتبار تخصیص می یابد اجرای استحکام بخشی بنا در نخستین فرصت بعد از عید سعید فطر آغاز می شود.
مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران و بهساری شهر ایران با بیان اینکه بروجرد استعداد تبدیل شدن به پایلوت مدل توسعه گر نوسازی بافت های فرسوده و ناکارآمد در کشور را دارد، گفت: این کار با حضور بخش خصوصی و شرکت توسعه گر که در تهران نیز تجربیاتی دراین زمینه دارند، اجرا می شود.
وی افزود: برای تسهیل در کار بازسازی بافت های فرسوده شهر بروجرد نیاز به واسطه ای برای حل و فصل مشکلات و معارضان داریم که برای نخستین بار نیز دفتر تسهیل گری نوسازی بافت فرسوده در بروجرد راه اندازی خواهد شد.
به گزارش خبرنگار ایرنا معاون وزیر راه و شهرسازی امروز چهارشنبه از بناهای تاریخی و بافت فرسوده شهر بروجرد بازدید به عمل آورد.
شهر بروجرد دارای 271 هکتار بافت تاریخی و 219 هکتار بافت فرسوده شهری می باشد.
7190/7273/3022
خبرنگار: علیرضا سلیمانی روزبهانی** انتشاردهنده: احسان کردی
کد N1719764

وبگردی