آفتاب

پاسخ رئیس صداوسیما به انتقاد از پوشش خبری واقعه تروریستی تهران/باتوجه به الزامات شورای امنیت خوب عمل کردیم

پاسخ رئیس صداوسیما به انتقاد از پوشش خبری واقعه تروریستی تهران/باتوجه به الزامات شورای امنیت خوب عمل کردیم

رئیس صداوسیما به انتقادهای مطرح شده در رابطه با نحوه خبررسانی و پوشش خبری واقعه تروریستی اخیر از سوی این سازمان پاسخ داد.

به گزارش ایلنا، عبدالعلی علی‌عسکری در مراسم تجلیل برترین‌های مراکز استان‌ها در جشنواره‌های بین‌المللی و انتخابات به نحوه اطلاع‌رسانی در حادثه تروریستی مجلس شورای اسلامی و حرم مطهرامام خمینی (ره) اشاره کرد و گفت: عده‌ای به نحوه خبررسانی و پوشش خبری واقعه تروریستی اخیر انتقاد کردند اما با توجه به الزامات شورای امنیت ملی و تعهد صداوسیما به پوشش خبری در مواقع بحران، در این حوزه خوب عمل کردیم و در کل، صداوسیما توانست این حادثه را به خوبی روایت کند.

عسکری با اشاره به توانمندی رسانه ملی در ارسال و پوشش خبر تصریح کرد: مردم نیاز به دانستن و اگاهی دارند و رسانه ملی با دراختیار داشتن خبرنگارانی در سراسر کشور این نیاز را برآورده می‌کند.

رئیس سازمان صداوسیما، با اشاره به حمله سپاه به مقر داعش آن را نشان‌دهنده قدرت ایران دانست و با تاکید بر اینکه این اقدام به جا و به موقع سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، موجب قدرت‌نمایی نظام جمهوری اسلامی شده است، گفت: این عملیات نشان از رشد سپاه است و خوشبختانه سپاه با اقتدار موشکی خود این عمل موفقیت‌آمیز را انجام داد و به جهانیان نشان داد قدرت ایران با تمام کشورها متفاوت است.

عسکری با اشاره به اوضاع فاقد کنترل فضای مجازی، یکی از رویکردهای آن را از کار انداختن اعتبار رسانه ملی دانست و گفت: اقبال عمومی و مخاطب‌پذیری رسانه ملی در فضای تلویزیون در سطح ملی 83/1 درصد و در سطح تهران 83/8 درصد است. این رقم در رادیو در سطح ملی 29/5 درصد و در سطح تهران 30/5درصد است که رقم قابل توجهی است.

او افزود: در فضای انتخابات رجوع مخاطبان به رسانه ملی 78 درصد بود و این میزان اعتبار پذیری در حالی به چشم می‌آید که می‌بینیم در آن زمان اعتبار بقیه رسانه‌ها و فضای مجازی در مجموع 20 درصد بوده است و این افتخاری برای ما و نظام اسلامی است.

عسکری با بیان اینکه تمام کسانی که در رسانه ملی کار می کنند عناصر ذی قیمت این رسانه هستند، یادآور شد: حفظ هویت نظام و حمایت از حریم فرهنگ و دین مهمترین وظیفه رسانه ملی است و ما با تمام قدرت در این راه ایستادگی می کنیم.

او خاطرنشان کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد که  اعتماد مخاطبان به رسانه در مراکز استان‌ها بیشتر بوده است و لازمه حفظ این اعتماد، حضور صمیمی‌تر و مهربانانه‌تر با مخاطبان است.

کد N1719716

وبگردی