آفتاب

رشد37 درصدی بودجه آموزش و پرورش خراسان رضوی دردولت یازدهم

رشد37 درصدی بودجه آموزش و پرورش خراسان رضوی دردولت یازدهم

مشهد-ایرنا- استاندار خراسان رضوی گفت: بودجه آموزش و پرورش استان در سال های اخیر 37 درصد رشد داشته، که نشان از توجه ویژه دولت تدبیر و امید به آموزش و پرورش است.

علیرضا رشیدیان روز چهارشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش خراسان رضوی افزود: تخصیص بودجه دستگاههای مختلف استان در سال های گذشته حدود 80 درصد بوده ولی در آموزش و پرورش در مواردی به 110 درصد نیز رسیده است.
وی، سرانه مکان های آموزشی استان را 4.5 متر مربع اعلام و اظهار کرد: با توجه به افزایش بودجه، انتظار می رود این سرانه به وضع استانداردیعنی هشت متر مربع و میانگین سرانه مکانهای آموزشی کشور(5.2 مترمربع ) نزدیک شود.
وی افزود: در دولت یازدهم 57 هزار مسکن مهر در استان ساخته شده است که با رویکرد زیربنایی این دولت بیش از 20 مدرسه فقط در شهر گلبهارساخته شده است .
رشیدیان با اشاره به زلزله خیز بودن استان خواستار توجه بیشتر اعضاء شورای آموزش و پرورش به مقاوم سازی مدارس و ساخت مکان های آموزشی مقاوم شد.
استاندار در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مطالب مطرح شده پیرامون سند2030 در روزهای انتخابات گفت:سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به عنوان سند بالادستی در حوزه آموزش و پرورش کشور مورد تاکید دولت تدبیر وامید قرار دارد و به هیچ وجه سند 2030 در دستور کار آموزش وپرورش نیست و جمهوری اسلامی ایران به دنبال نقش آفرینی و تاثیر گذاری بیشتر در نشستهای بین المللی است و هیچگاه موضع انفعالی در این زمینه نخواهد گرفت.
در این نشست مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی نیز گفت: تعداد دانش آموزان استان یک میلیون 128 هزار و 893 نفر است که 100هزارو660 نفر از این تعداد در مدارس غیر دولتی مشغول به تحصیل هستند که این آماردر مقایسه با دولت دهم نشانگر رشد 19 درصدی تعداد دانش آموزان مدارس غیر دولتی است.
علیرضا کاظمی گفت: بیش از 100هزار دانش آموز در حدود دو هزار و 400 مدرسه غیر دولتی تحصیل می کنند که 10 درصد مدارس استان را شامل می شود و مطابق برنامه ششم توسعه این مقدار باید در پایان برنامه به 15 درصد برسد.
وی اظهار کرد: بیست و هشتمین دوره مسابقات ورزشی دانش آموزان دختر کشوربا حضور چهارهزار ورزشکار از یکم تا 15 مرداد ماه سال جاری در مشهد و به میزبانی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی برگزار خواهد شد.
کاظمی ضمن تشریح مشکلات نوسازی مدارس گفت:هم اکنون 25 درصد مدارس استان یه طور فرسوده اند و باید تخریب و نوسازی شوند و 30 درصد دیگر مدارس نیز نیاز به مقاوم سازی داشته و تنها 35 درصد استحکام کامل دارند.
وی سهم استان در جذب اعتبارات خیرین مدرسه ساز در کشور را بی نظیر عنوان کرد و گفت: به طور معمول 70 درصد تعهدات وعده داده شده توسط خیرین محقق می شود و مطالبق قانون دولت نیزباید به همان میزان در ساخت مدارس مشارکت کند که متاسفانه این میزان تامین نمی شود و این مساله موجب دلسرد شدن خیرین خواهد شد.
در این نشست افزایش میزان شهریه مدارس بزرگسالان استان در سال تحصیلی 96-97 به میزان 10 درصد به تصویب رسید.
استان خراسان رضوی با یک میلیون و 200 هزار دانش آموز و 12 هزار و 500 مدرسه حدود 9 درصد جمعیت دانش آموز کشور را به خود اختصاص داده است.
خبرنگار: ناصراسدزاده هروی ** انتشار دهنده:‌علی حیدر شاه حسینی
3221/6012
کد N1719711

وبگردی