آفتاب
دولت یازدهم/ سخن اعداد

افزایش 60 درصدی جمعیت دانش آموزان عشایر در خراسان رضوی

افزایش 60 درصدی جمعیت دانش آموزان عشایر در خراسان رضوی

مشهد- ایرنا- معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: شمار دانش آموزان عشایر این استان در دوره فعالیت دولت یازدهم در مقایسه با دولت گذشته 60 درصد افزایش یافته است.

ابوالحسن حقیقی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سال 1392 شمار دانش آموزان عشایر در خراسان رضوی سه هزار و 782 بود. با افزایش چشمگیر پوشش تحصیلی در این بخش هم اکنون شمار دانش آموزان عشایر در این استان به پنج هزار و 968 نفر افزایش یافته است.
وی ادامه داد: شمار مدارس عشایری نیز در چارچوب فعالیت دولت یازدهم نسبت به دولت گذشته رشد 37 درصدی دارد. سال 1392 تعداد 142 آموزشگاه عشایری در خراسان رضوی دایر بود که این شمار هم اکنون به 194 آموزشگاه رسیده است.
معاون اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: همچنین به منظور جلوگیری از ترک تحصیل دانش آموزان عشایر در مقطع دوره دوم متوسطه که استان فاقد مدرسه شبانه روزی بود، نخستین آموزشگاه شبانه روزی ویژه عشایر با تلاش دولت یازدهم در خراسان به بهره برداری رسید.
وی به افزایش پنج برابری سرانه دانش آموزان عشایر در طول چهار سال فعالیت دولت تدبیر و امید نیز اشاره و بیان کرد: رشد 900 درصدی شمار آموزشگاههای عشایر در جشنواره بازیهای بومی محلی در راستای توسعه عدالت و کیفیت آموزشی با توجه دولت به عرصه ورزش دانش آموزی رخ داد.
حقیقی افزود: سال 1392 تنها 10 آموزشگاه عشایری در این جشنواره شرکت داشتند اما این شمار هم اکنون به 154 آموزشگاه در کل خراسان رضوی افزایش یافته است. همچنین شاخص توسعه فعالیتهای ورزشی ویژه معلمان عشایر نیز با افتتاح سالنهای ورزشی متعدد در دستور کار قرار گرفت.
وی ادامه داد: در نخستین سال فعالیت دولت یازدهم هیچگونه سالن ورزشی ویژه معلمان عشایر وجود نداشت اما هم اکنون یک باب معلم سرا و یک سالن چندمنظوره خاص مناطق عشایری به ارزش 3500 میلیون ریال به بهره برداری رسیده است.
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: ارسال کمکهای تحصیلی و آموزشی با عنوان کاروانهای مهربانی در دولت دهم به مناطق محروم بسیار محدود و جزئی بود اما در دولت یازدهم تاکنون دو میلیارد ریال کمک در این قالب بین دانش آموزان مناطق محروم توزیع شده است.
32 هزار نفر عشایر خراسان رضوی با 6500 خانوار جمعیت در قالب 35 طایفه، دارا بودن 900 هزار راس دام و تولید 12 هزار تن گوشت قرمز، 17 هزار تن فراورده های دامی شامل شیر، روغن، پشم، کرک و کود حیوانی و 41 هزار و 800 مترمربع صنایع دستی شامل گلیم، قالیچه، فرش و تابلو فرش نقش بسزایی در اقتصاد این استان دارند.
خبرنگار: آرزو جاودانی **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
7496/1858
کد N1719654

وبگردی