آفتاب

بازتاب خبر انتصاب محمد بن سلمان به ولایتعهدی در رسانه ‌های عربی

بازتاب خبر انتصاب محمد بن سلمان به ولایتعهدی در رسانه ‌های عربی

رسانه‌های عربی مختلف با پوشش خبر انتصاب فرزند پادشاه عربستان به عنوان ولیعهد جدید این کشور به انعکاس خبر این رویداد و حواشی مختلف آن‌ پرداختند.

به گزارش ایلنا، سی‌ان‌ان عربی صفحه اصلی خود را به اخبار مربوط به انتصاب «محمد بن‌‌سلمان» نایب ولیعهد و فرزند «سلمان بن‌عبدالعزیز آل‌سعود» پادشاه عربستان سعودی به سمت ولایتعهدی  و کنار رفتن «محمد بن نایف» ولیعهد سابق اختصاص داد.

این شبکه خبری همچنین ویدیویی از بیعت محمد بن‌نایف ولیعهد سابق با محمد بن‌سلمان منتشر کرده است.

بی‌بی سی عربی نیز با انعکاس این خبر، نوشت پادشاه عربستان سعودی با برکنار کردن محمد بن نایف، ولیعهد این کشور از سمت خود، محمد بن سلمان را جایگزین وی کرد.

العربیه نیز با انتشار وسیع خبر ولایتعهدی محمد بن‌سلمان و کنار گذاشته شدن محمد بن‌نایف، از بیعت ۳۱ نفر از مجموع ۳۴ عضو هیات بیعت با ولیعهد جدید خبر داد.

اسپوتنیک عربی نیز اعلام کرد ملک سلمان با کنار گذاشتن محمد بن‌نایف ولیعهد خود، جانشین ولیعهد و فرزند خود را به عنوان ولیعهد جدید منصوب کرد. همچنین بن‌نایف نیز با ولیعهد جدید بیعت کرد.

اسکای نیوز عربی با انتشار خبر انتصاب  محمد بن‌سلمان به عنوان ولیعهد جدید توسط سلمان بن‌عبدالعزیز، پادشاه عربستان و همچنین بیعت محمد بن‌نایف، ولیعهد سابق با محمد بن سلمان، اعلام کرد که زمان مقرر برای بیعت با ولیعهد جدید امروز –چهارشنبه- پس از نماز تراویح در قصر «الصفا» واقع در مکه مکرمه تعیین شده است.

روسیا الیوم نیز در گزارشی با عنوان «صعود محمد بن‌سلمان»، نوشت به رغم این تغییر که در چارچوبتحولات عربستان سعودی صورت می‌گیرد، به نظر نمی‌رسد این تغییر باعث تحول خاصی در سناریوهای محتمل در سیاست عربستان سعودی را باعث شود.

المیادین هم این خبر را پوشش داد و تصریح کرد پادشاه عربستان سعودی فرزند خود را به عنوان ولیعهد جایگزین محمد بن‌نایف کرد. این شبکه خبری تاکید کرد که محمد بن‌سلمان علاوه بر داشتن منصب ولیعهدی، مناصب وزارت دفاع، نایب رئیس شورای وزرا و وزارت کشور را نیز با حفظ سمت در اختیار دارد.

السومریه‌نیوز هم با انتشار این خبر، از بیعت ولیعهد سابق با محمد بن سلمان خبر داد.

کد N1719577

وبگردی