آفتاب

وام یارانه | ثبت نام یارا کارت: چه کسانی در اولویت هستند؟ | جزئیات وام 5میلیونی با یارانه

وام یارانه | ثبت نام یارا کارت: چه کسانی در اولویت هستند؟ | جزئیات وام 5میلیونی با یارانه

وام یارانه | ثبت نام برای دریافت وام 5میلیونی با یارانه از روز گذشته آغاز شده است. فعلا بانک کشاورزی تنها بانکی است که یارا کارت صادر می کند. کشاورزانی که نزد این بانک حساب اعتباری دارند و یارانه خود را از طریق بانک کشاورزی دریافت می کنند، اولین گروهی هستند که از این وام بهره مند می شوند.

وام یارانه | ثبت نام برای دریافت وام 5میلیونی با یارانه از روز گذشته آغاز شده است. فعلا بانک کشاورزی تنها بانکی است که یارا کارت صادر می کند. کشاورزانی  که نزد این بانک حساب اعتباری دارند و یارانه خود را از طریق بانک کشاورزی دریافت می کنند، اولین گروهی هستند که از این وام بهره مند می شوند.
فرشاد حیدری معاون نظارتی بانک مرکزی گفت: درپی تصویب قانون بانکداری بدون ربا، تهيه ابزار هاي متناسب با نیازهاي اعتباري در دستورکار قرار گرفت . مدیریت صحیح مصارف و افزایش بهره وری برای کارکنان و مشتریان از جمله مزایای کارت های اعتباری است که علاوه بر خرید کالا، امكان خرید خدمات را نیز میسر می کند.
رفع مشکل تامین وثیقه و ضامن با یاراکارت اعتباری
حیدری اظهار داشت: یاراکارت اعتباری مشکلات تامین وثیقه و ضامن را نیز مرتفع می کند و تسهیلات به استناد یارانه اشخاص پرداخت می شود.
وی با تاکید بر این که رضایت مشتريان يكي از اصول مهم در موفقيت بانك هاست و بانک ها در راه رسیدن به این هدف پیشرفت مناسبی کرده اند تصریح کرد: کارت های اعتباری قابلیت جایگزینی با تسهیلات خرد سنتی را دارند و بسیاری از مشکلات به ویژه برای تامین سرمایه درگردش واحدهای خرد کشاورزی  را مرتفع خواهند کرد. حیدری افزود: در این روش، پرداخت تسهیلات به سریع ترین و ساده ترین شکل، میسر است و بانک ها به ویژه بانک کشاورزی بایستی ضمن توجه ویژه به تسهیلات خرد، نگاه هدفمندی نسبت به استفاده گسترده از  کارت های اعتباری در پرداخت  تسهيلات خرد داشته باشد .
نخستین بانک کشور در اجرای دستور بانک مرکزی
بر اساس این گزارش، در این آیین مرتضی شهیدزاده، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل بانک کشاورزی ضمن تشکر از حضور فرشاد حیدری، معاون نظارتی بانک مرکزی و نمایندگان کشاورزان و تولیدکنندگان برتر در آیین رونمایی از یاراکارت، گفت: مفتخریم نخستین بانک در کشور هستیم که در اجرای دستور بانک مرکزی با هدف مدیریت نقدینگی و تسهیل خرید کالا و خدمات برای کشاورزان، یاراکارت اعتباری را رونمایی می کنیم و صد البته این مهم بدون حمایت بانک مرکزی میسر نبود.
این گزارش می افزاید، محمد رضا غفوری مدیرامور اعتباری و بانکداری شرکتی در توضیح ویژگی های این کارت اعتباری اظهار کرد: این طرح دراجرای سیاست بانک مرکزی مبنی بر استفاده از ظرفیت های مهم کارت اعتباری به جای روش های مرسوم و سنتی گذشته است و مدیریت اعتباری و تسهیلاتی توسط مشتریان را میسر خواهد کرد.
جزییات و شرایط فاز نخست اجرا
وی افزود: در فاز نخست اجرا، کشاورزانی که نزد بانک کشاورزی دارای حساب اعتباری هستند و یارانه خود را از طریق بانک کشاورزی دریافت می کنند، می توانند برای خرید کالاها و خدمات تا سقف ۵۰ میلیون ریال از این کارت استفاده کنند، تسهیلات دریافتی در قالب عقد مرابحه و پشتوانه این کارت، حساب های یارانه ای اشخاص است .
غفوری تصریح کرد: درصورت بازپرداخت تسهیلات تا قبل از پایان دوره تنفس، سودی به آن تعلق نخواهد گرفت و پس از آن تسهیلات با نرخ ۱۸ درصد و بازپرداخت ۳۶ ماهه محاسبه خواهد شد.
شایان ذکر است در این مراسم ضمن رونمایی از یارا کارت، این کارت به ۵ نفر از تولیدکنندگان برتر بخش کشاورزی به نمایندگی از سایر واجدان شرایط اهدا شد./
کد N1719437

وبگردی