آفتاب

سرمایه گذاری 56 هزارو 275 میلیارد ریالی بنیاد برکت در مناطق محروم

سرمایه گذاری 56 هزارو 275 میلیارد ریالی بنیاد برکت در مناطق محروم

استانها - ایرنا - بنیاد برکت با هدف جلوگیری از مهاجرت مردم از روستاها به شهرها،تاکنون 56 هزار و 275 میلیارد ریال در طرح‌های توانمندسازی اقتصادی در مناطق محروم سرمایه گذاری کرده که این سرمایه در حمایت از کارآفرینان محلی و برای شکل‌گیری 310 پروژه‌ مختلف بکار گرفته شده است.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی حضرت امام (ره) با توجه به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، با مشارکت در طرح‌های مختلف اقتصادی برای نزدیک به 195 هزار نفر شغل مستقیم و غیرمستقیم ایجاد کرده است.
مدیران این واحدهای اقتصادی، مشارکت مالی بنیاد برکت در شکل‌گیری طرح‌های مذکور را بسیار مؤثر می‌دانند و نحوه‌ مشارکت این بنیاد را بسیار قابل ‌توجه، توصیف می‌کنند.
بنیاد برکت کمک به افزایش تولید و اشتغال در مناطق محروم را یکی از سیاست‌های راهبردی خود قرار داده و معتقد است ایجاد اشتغال در مناطق کمتر توسعه‌ یافته ‌کشور منجر به توانمندسازی اقتصادی این مناطق و جلوگیری از مهاجرت مردم از روستاها به شهرها خواهد شد.
این بنیاد اجتماعی و اقتصادی در صدد است با استفاده از روش‌های جدید و بدون بوروکراسی پیچیده و کاملاً منطبق با موازین شرعی، ساکنان مناطق محروم کشور را درگیر فعالیت‌های اقتصادی و تولیدی نماید و با ایجاد اینگونه فعالیت‌ها، سایر زیرساخت‌های اقتصادی نیز در این مناطق شکل گرفته و از رشد خوبی برخوردار شود و این در حالی است که ایجاد شغل و فعالیت‌های اقتصادی در مناطق محروم، وضعیت فرهنگی و اجتماعی این مناطق را نیز متحول می‌کند.
تلاش بنیاد برکت ﺑﺮای ﺑﻬﺒﻮد و ﺗﻮاﻧﻤﻨﺪی ﻛﺎرآﻓﺮﻳﻨﻲ اﻓﺮاد، ﮔﺮوه‌ﻫﺎ و واﺣﺪﻫﺎی ﻛﺴﺐ و ﻛﺎر ﻣﺴﺘﻌﺪ ﻓﻌﺎﻟﻴﺖ و ﻓﺎﻗﺪ داﻧﺶ و ﻣﻬﺎرت ﻻزم در ﻣﻨﺎﻃﻖ کمتر ﺗﻮﺳﻌﻪ‌ ﻳﺎﻓﺘﻪ‌ ﻛﺸﻮر در راﺳﺘﺎی ﺗﺤﻘﻖ اﻫﺪاف ﺳﻨﺪ ﭼﺸﻢ‌اﻧﺪاز ﺟﻤﻬﻮری اﺳﻼﻣﻲ اﻳﺮان، ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ‌ﻫﺎی ﺗﻮﺳﻌﻪ‌ اﻗﺘﺼﺎدی، اﺟﺘﻤﺎﻋﻲ و رﻫﻨﻤﻮدﻫﺎی رهبر ﻣﻌﻈﻢ انقلاب، تلقی می‌شود.
بنیاد برکت ﻋﺪم ﺗﺼﺪی‌ﮔﺮی، عدم ماندگاری و اﺳﺘﻔﺎده‌ ﻛﺎﻣﻞ از ﺗﻮان ﺳﺎزﻣﺎن‌ﻫﺎی ﻏﻴﺮدوﻟﺘﻲ و ﻋﺎم‌اﻟﻤﻨﻔﻌﻪ و اﺷﺨﺎص ﺣﻘﻴﻘﻲ و ﺣﻘﻮﻗﻲ ﻛﺎرآﻓﺮﻳﻦ در ﻃﺮح‌ﻫﺎ و ﭘﺮوژه‌ﻫﺎی ﺗﻮاﻧﻤﻨﺪﺳﺎزی را در مناطق محروم به عنوان یک سیاست اساسی در دستور کار خود قرار داده و ﺑﻪ ﺗﻬﻴﻪ‌ ﻃﺮح‌ﻫﺎی ﺗﻮسعه ﻣﻨﻄﻘﻪ‌ای از ﻃﺮﻳﻖ ارایه‌ ﻣﺸﺎوره‌ اﻗﺘﺼﺎدی و ﻓﻨﻲ و ﻛﺎﻫﺶ رﻳﺴﻚ ﺳﺮﻣﺎﻳﻪ‌ﮔﺬاری، همت گماشته است.
براساس یک ابتکار جهادی، ماهیت سرمایه‌گذاری‌ها و کارآفرینی‌های این بنیاد براساس مدل همکاری‌های مالی خرد و از طریق مشارکت اسلامی است و با همین شیوه تاکنون ده‌ها شرکت تولیدی صنعتی و کشاورزی در اقصی نقاط کشور تأسیس شده و ضمن به‌کار گرفتن هزاران نفر، وضعیت معیشت مردم در مناطق کمتر توسعه‌ یافته را بهبود داده است.
بنیاد برکت با افراد محلی و بومی مناطق محروم یا غیربومی علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در این مناطق، مشارکتی اسلامی و کاملاً بومی برقرار کرده و موجبات راه‌اندازی اینگونه شرکت‌های اشتغال ز‌ا را فراهم می‌سازد.
در اینگونه پروژه‌ها کارآفرینان و سرمایه‌گذاران می‌توانند پس از 3 تا 5 سال از آغاز فعالیت واحدهای تولیدی و رسیدن به ثبات، با بنیاد برکت وارد مذاکره شوند و سهام این بنیاد را بطور نقدی یا اقساط خریداری کنند.
بنیاد برکت در 20 آذر ماه سال 1386 از سوی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) تاسیس شد تا به عنوان مجموعه‌ای برای توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی و انجام امور عام‌المنفعه، در مناطق محروم و کمتر توسعه‌ یافته فعالیت کند.
1138/ 1200 خبرنگار: ناهیدصفری * انتشار:علی شریفی
کد N1719118

وبگردی