آفتاب

افزایش همکاری کشورها برای ارایه کمک‌های فنی و توانمندسازی کارشناسان کشوری

افزایش همکاری کشورها برای ارایه کمک‌های فنی و توانمندسازی کارشناسان کشوری

دبیر مرجع ملی کنوانسیون مبارزه با فساد بر لزوم ارتقای همکاری‌های بین‌المللی و افزایش همکاری کشورها و تقویت اقدامات دبیرخانه بر ارایه کمک‌های فنی و توانمندسازی کارشناسان کشوری تاکید کرد.

به گزارش ایلنا ، محسن مردعلی در سخنرانی خود در دومین روز اجلاس بررسی اجرای کنوانسیون مبارزه با فساد، ضمن تبریک به ریاست اجلاس و تشکر از اقدامات دبیرخانه مبنی بر برگزاری منسجم اجلاس و تهیه اسناد، به چالش‌های جمهوری اسلامی ایران بر اساس نتایج دور اول بررسی در فصل سوم این کنوانسیون اشاره کرد. 

او اقدامات کشورمان در حوزه تدوین قانون مجازات اسلامی، اصلاح قانون پولشویی، اصلاح قانون ارتقای سلامت اداری، تدوین لایحه تعزیرات در جرم‌انگاری فساد و بسیار اقدامات منسجم دیگر، نظیر تدوین لایحه مدیریت تعارض منافع را مناسب خواند و در ادامه به چالش‌های بین‌المللی که اقدامات ملی کشورها را تحت تاثیر قرار می‌دهد، اشاره کرد.

دبیر مرجع ملی کنوانسیون مبارزه با فساد در بخش دیگری از سخنانش بر لزوم ارتقای همکاری‌های بین‌المللی و افزایش همکاری کشورها و تقویت اقدامات دبیرخانه بر ارایه کمک‌های فنی و توانمندسازی کارشناسان کشوری تاکید کرد.

بر اساس این گزارش، احمدی، کارشناس مستقر در نمایندگی کشورمان در وین اتریش سخنرانی دیگری مبنی بر تحرک قابل ملاحظه جمهوری اسلامی ایران در دور اول و دوم مرور و تعهد کشورمان بر تقویت اقدامات ملی و بین‌المللی و لزوم ارتقای همکاری‌های بین‌الملل علی‌الخصوص در حوزه اعاده اموال در بخش اول اجلاس ارایه کرد.

گفتنی است این اجلاس از ۲۹ خرداد ماه تا ۲ تیر ماه در مقرر سازمان ملل در وین اتریش در حال برگزاری است.

کد N1719090

وبگردی