آفتاب
/گزارش خبری ایلنا/

گزارش مامور ویژه وزرات علوم از دانشگاه چمران اهواز/از تغییر سیستم سرمایشی به اسپلیت تا تغییر معماری خوابگاه‌

گزارش مامور ویژه وزرات علوم از دانشگاه چمران اهواز/از تغییر سیستم سرمایشی به اسپلیت تا تغییر معماری خوابگاه‌

معاون امور دانشجویان صندوق رفاه دانشجویی وزارت علوم؛ اقدامات لازم برای تغییر وضعیت در خوابگاه دانشگاه چمران اهواز را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، از اواخر هفته گذشته تاکنون اعتراض دانشجویان دانشگاه چمران اهواز در صدر اخبار صنفی دانشگاه‌ها قرار داشت؛ به گونه‌ای 2 روز بعد از گذشت این اعتراض و با توجه به موج رسانه‌ای که به راه افتاد، وزارت علوم مامور ویژه‌ای را برای بررسی مشکلات خوابگاه این دانشگاه به اهواز فرستاد.

در همین رابطه رییس صندوق رفاه دانشجویی در گفتگویی که چند روز پیش با خبرنگار ایلنا، داشت، گفته بود که با تاکید مقام عالی وزارت، روز گذشته معاون امور دانشجویان صندوق رفاه دانشجویان، عازم اهواز شده و در حال حاضر در خوابگاه حضرت معصومه(س) و در بین دانشجویان است. همچنین قرار است در رابطه با مشکلات این دانشگاه، جلسه‌ای با استانداری برگزار شود.

یزدان مهر با اشاره به این مطلب که سال گذشته در بازدیدی که از این دانشگاه داشتم، تصفیه آب و تجهیزات خوابگاه با مشکل مواجه بود، ادامه داد: به همین منظور بالغ بر 1 میلیارد و 380 میلیون تومان به غیر از اعتبارات عمومی و ردیف تجهیز و تعمیر به دانشگاه اختصاص دادیم.

اما فریبرز سجادی (معاون امور دانشجویان صندوق رفاه دانشجویی) که در واقع مامور ویژه وزارت علوم برای بررسی مشکلات این دانشگاه بود، در گفتگو با خبرنگار ایلنا، درباره اقداماتی که قرار است برای دانشگاه چمران اهواز برای رسیدگی به وضعیت سیستم خنک کننده صورت بگیرد، توضیح داد و گفت: در حال برآورد اعتبار مورد نیاز برای تجهیز و تعمیر سیستم سرمایشی دانشگاه هستیم و به محض اتمام امتحانات دانشجویان، کار آغاز می‌شود.

تغییر سیستم سرمایشی خوابگاه‌ها به اسپلیت
تعویض قطعات سیستم‌های سرمایشی

وی همچنین از هماهنگی دانشگاه با استانداری برای گرفتن یک پست برق خبر داد و گفت: برای تغییر سیستم‌های سرمایشی خوابگاه از چیلر به اسپیلیت و غیره باید یک پست برق اضافه شود که کارهای هماهنگی آن باید با استانداری انجام شود. ما در راهکاری کوتاه مدت، دانشجویان را به خوابگاه‌های مجهز به سیستم خنک‌کننده قوی منتقل کردیم و در همین رابطه دو ساختمان یکی در درون دانشگاه و یکی در بیرون دانشگاه با سرویس ایاب و ذهاب پیش‌بینی شد.

معاون امور دانشجویان صندوق رفاه دانشجویی اقدام دیگر را "شبانه‌روزی کردن کتابخانه و قرائت‌خانه مجموعه خوابگاه‌ها" عنوان کرد و گفت: سیستم‌های خنک کننده خوابگاه‌ها با تعویض برخی قطعات چیلرها بهتر و باعث خنک‌تر شدن فضای اتاق‌ها شد.

اختصاص هفت اتوبوس کولر دار برای سرویس ایاب و ذهاب دانشجویان
خرید ۲۰۰ موتور فن کوئل برای اتاق‌ها

وی با بیان این مطلب که هفت اتوبوس کولردار برای سرویس ایاب و ذهاب دانشجویان درنظر گرفته شد، گفت: در اقدامی دیگر دانشگاه در حال خرید یک دستگاه چیلر و یک برج خنک کننده هوا است و در همین رابطه استانداری خوزستان قول داده که بخشی از هزینه خرید این تجهیزات را تقبل کند.

معماری خوابگاه‌ها باید تغییر کند
تعویض پنجره‌های تک جداره به دو جداره

سجادی همچنین از خرید ۲۰۰ موتور فن کوئل برای اتاق‌ها خبر داد و افزود: نوع معماری این خوابگاه‌ها به گونه‌ای است که باعث هدر رفت انرژی می‌شود و قرار بر این شده که فرم معماری تغییر کند.

معاون امور دانشجویان صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم همچنین تعویض پنجره‌های تک‌ جداره به دو جداره و محصور ساختن راهروهایی که به حیاط مرکزی راه دارد، را از دیگر اقدامات برای رفع مشکلات سیستم سرمایشی دانشگاه چمران اهواز عنوان کرد.

تقدیم گزارش وضعیت دانشگاه چمران به وزیر علوم و کمیسیون آموزش

وی با بیان این مطلب که خوابگاه دانشگاه چمران ازجمله خوابگاه‌های قدیمی و با رتبه 3 و 4 محسوب می‌شود، از مشارکت مالی برای ارتقای این دسته از خوابگاه‌ها در سال جاری خبر داد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر در حال تنظیم گزارشی از وضعیت دانشگاه چمران و اقداماتی که باید در آنجا صورت بگیرد؛ هستیم و آن را به وزیر علوم و کمیسیون آموزش تقدیم خواهیم کرد.

کد N1718910

وبگردی